לא בטוחים שהקמפיינר שלכם עובד נכון?

בעלי עסק? הנה כמה טיפים שישמרו עליכם בפרסום הדיגיטלי - שלא תגידו שלא ידעתם..

רואי קלבו
Roei Kalvo, CEO
 B.Sc Software Engineer 

כמהנדס תוכנה בעל 10 שנות ניסיון בעולם הפיתוח ושיווק דיגיטלי ולא מעט הסמכות של Google  ו-Facebook  החלטתי לתת לכם בעלי העסקים כלים שיעזרו לכם לדעת היכן לשים דגש מול הקמפיינר / חברת הפרסום שמולו אתם עובדים.

אחד הדברים החשובים בכל קמפיין זה מדידה נכונה מכל מקורות הקמפיינים, בין אם הקמפיין מוביל לדף נחיתה / אתר / בלוג / דף מוצר או אפילו לא יוצא מגבולות הפלטפורמה שאתם מקדמים את העסק, חשוב (ברמת על) לדרוש מהמקדם שלכם שכל דבר יהיה מדיד לצורך ניתוח והפקת מסקנות בעתיד ואף חשוב לא פחות לעשות שיחות חתך כל חודש או תקופות קצרות אף יותר להסקת מסקנות מהפרסום הנוכחי.

אם אין מדידה ברמה גבוה אין אפשרות להסקת מסקנות וייעול הקמפיין לטווח הרחוק.

חשוב לקבל נתונים באופן שוטף על הקמפיין, בצורה שקופה, ע”י דוח אונליין שמתעדכן בזמן אמת כך שתוכלו לראות מה הכסף שלכם עשה בכל רגע נתון – שקיפות ואמינות הם דבר ראשון בעבודה מולכם הלקוחות.

רואי קלבו

כמהנדס תוכנה בעל 10 שנות ניסיון בעולם הפיתוח ושיווק דיגיטלי ולא מעט הסמכות של Google  ו-Facebook  החלטתי לתת לכם בעלי העסקים כלים שיעזרו לכם לדעת היכן לשים דגש מול הקמפיינר / חברת הפרסום שמולו אתם עובדים.

אחד הדברים החשובים בכל קמפיין זה מדידה נכונה מכל מקורות הקמפיינים, בין אם הקמפיין מוביל לדף נחיתה / אתר / בלוג / דף מוצר או אפילו לא יוצא מגבולות הפלטפורמה שאתם מקדמים את העסק, חשוב (ברמת על) לדרוש מהמקדם שלכם שכל דבר יהיה מדיד לצורך ניתוח והפקת מסקנות בעתיד ואף חשוב לא פחות לעשות שיחות חתך כל חודש או תקופות קצרות אף יותר להסקת מסקנות מהפרסום הנוכחי.

אם אין מדידה ברמה גבוה אין אפשרות להסקת מסקנות וייעול הקמפיין לטווח הרחוק.

חשוב לקבל נתונים באופן שוטף על הקמפיין, בצורה שקופה, ע”י דוח אונליין שמתעדכן בזמן אמת כך שתוכלו לראות מה הכסף שלכם עשה בכל רגע נתון – שקיפות ואמינות הם דבר ראשון בעבודה מולכם הלקוחות.

הדשבורד עובר התאמות לפי צורך הלקוח ויוגש בעברית ובהסבר מלא להבנת הנתונים

השיטה המומלצת לעקוב אחר הנתונים והקמפיין זה חיבור המערכות פרסום לתוך דשבורד של Data Studio שדרכו ניתן להעביר את כל הנתונים מהקמפיינים שלכם לתוך דשבורד אחד, קריא ומסודר בצורה יפה ונוחה לשימוש. הדו”ח עובר התאמות תצוגה לפי הפרמטרים שאנו נרצה לעקוב אחריהם, הדו”ח מוצג בשפה העברית ונוח מאוד לשימוש והבנה לכם הלקוחות.

מעבר להגדרת מדידה נכונה דרך הפלטפורמות הפרסום חשוב להגדיר נכון את חשבון Analytics של האתר כדי לקבל ממנו תובנות שלא מעט פעמים היו לנו כפז ורווח נקי להבנת הקהל ומיטוב הקמפיין. כך שיפרנו לא מעט את ביצועי הקמפיינים וקיבלנו לידים איכותיים יותר ורכישות גבוהות מלפני ניתוח הנתונים.

עכשיו אחרי שדיברנו על כמה חשוב מדידה של הקמפיינים בצורה נכונה נעבור לדברים הבאים הפחות מסובכים:

  • הכנת תכנית שיווק – על הקמפיינר שלכם לערוך מחקר שוק, מחקר מתחרים, מחקר מילות מפתח ולהבין את הנישה שבו אתם פועלים ולצור לכם תכנית שיווק אפקטיבית בהתאם לתקציב פרסום הנוכחי שלכם (איזה פלטפורמה יותר כדאית ונכונה לכם לפרסום ?). תזכרו, הקמפיינר הוא לא X-MAN,  אם התקציב פרסום שלכם נמוך מאוד והציפיות שלכם מוגזמות הוא צריך להתריע על כך בשיחת תיאום צפיות שבו הוא מסביר לכם שאי אפשר להביא 100 לידים ב 10 שקלים.. (הכל ביחס לנישה שלכם כמובן 😊)איך לבדוק את הקמפיינר תמונה
  • דרשו מהקמפיינר שלכם לעשות בדיקות טסטים לפני יציאה לפרסום לראות שהכל עובד באתר, בקמפיין ושהלידים מגיעים ליעדם בצורה תקינה על מנת לא לבזבז תקציב מיותר ואף בדיקות תוך כדי הרצת הקמפיין.
  • כל חשבונות הפרסום ללא יוצא מן הכלל צריכות להיות בבעלות הלקוח כך שאם הקמפיינר או הלקוח החליטו להיפרד לדרכם הקמפיינר לא צריך לשמור את ה-Data של הלקוח או חלילה וחס לא להעביר לו את החשבון פרסום בעקבות וויכוח או ריב (שלא תדעו כמה פעמים שמעתי שזה קרה) , זוהי Data ששילמתם עליה לא מעט כסף והיא צריכה להיות שלכם, מה שבנוסף אפשר להפיק ממנה דבש בניהול נכון וביצירת קהלים מתוך ה-Data הקיימת שלכם – קמפיין רימרקטיניג, לעורר לידים ישנים ועוד..
  • כל הלידים צריכים להיות מחוברים למערכת CRM / דוח אקסל אונליין או כל מערכת אחרת שיודעת לאסוף לידים ולנהל תהליך בקרה מול הטיפול בלידים שמגיעים. נושא זה הינו נושא שלם בפני עצמו על כל תהליך קבלת הלידים ומעקב טיפול נכון, זהו חלק חשוב מאוד גם לקמפיינר שאמור לנתח את הנתונים על הלידים שמגיעים כדי לייעל את הקמפיין בצורה נכונה. האם הליד איכותי? מהיכן הוא הגיע? ועוד המון שאלות שצריכות להישאל כדי להבין את מדד האיכות של הלידים.
  • תמיד חשוב לצאת בפרסום עם כמה מודעות שונות / קופי שונה וזאת כדי לנתח ולהשוות נתונים ולדעת איזה מודעה / באנר / טקסט / דף נחיתה עושה את זה לקהל היעד שלכם. שינוי של מילה קטנה יכולה להפוך למשפך לידים רב עוצמה ועל הקמפיינר שלכם להיות מספיק מיומן כדי לתת לגולשים את הקופי שהם רוצים לראות.
  • מתי צריך לעצור את הקמפיין  – חברים הכסף שלכם עובד כרגע ואם אתם לא מקבלים תוצאות הגיע הזמן לדבר עם הקמפיינר ולהבין למה.. יכול להיות בעיה טכנית, יכול להיות בעיה של תקציב (ברגע שהביד לליד נמוך המערכות פרסום לא יחשפו את המודעה לקהל) ועוד המון בעיות טכניות שיכולות להיגרם אבל במידה ואין כאלה, יש לעצור את הקמפיין לנתח את מסע הלקוח, את הקמפיין ולהפיק מסקנות בהתאם. בקמפיין דיגיטל אנחנו יודעים בדיוק לזהות את מקור הבעיה בשונה מקמפיין Off Line שבו אין יכולות מדידה בצורה אפקטיבית, כאן בדיגיטל אנחנו יודעים מאיפה הגיע הגולש, אנחנו יודעים את המסע שבו הוא עבר עד הרגע שהשאיר פנייה / רכש או שהחליט לנטוש ובכל שלב אנחנו יודעים לטפל.

יש עוד הרבה דברים שבעלי עסקים צריכים לדעת ולהכיר ברמה מינימלית, לדעת לדרוש זאת מהקמפיינר שלכם כדי שהעבודה תהיה מקצועית וברמה גבוהה

אהבתם? רוצים לקבל עוד טיפים במאמר הבא?
הצטרפו לרשימת תפוצה שלנו מבטיח שכל מאמר שתקבלו תזכו לערך מוסף בקמפיין שלכם.
הוסיפו בטופס פנייה בחלק ההודעה – מעוניין להצטרף

We do media – הינה סוכנות דיגיטל ורשומה כ Google Partners ו Facebook Associate  עם המון שנות ניסיון בפיצוח קהלים, ניהול קמפיינים, בניית תכנית אסטרטגית לשיווק, מיתוג עסקי ומגוון רחב של לקוחות עסקיים.

תמונה של משרד WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!