להיות ראשון בגוגל-
כך תעשו את זה נכון
האזינו לכתבה:
כל בעל אתר חולם להיות במקום הראשון בגוגל 🥇 – מנוע החיפוש שבו בכל יום יש מיליוני חיפושים שמתוכם אלפי אנשים בישראל שמחפשים בדיוק את המוצר שאתם מוכרים או השירות שאתם מספקים. הבעיה היא שאתם לא לבד ויש המון אתרים שמתחרים על אותם שירותים או מוצרים או בהגדרה היותר נכונה: על מילות המפתח שלכם. במאמר שלפניכם נסביר אילו אופציות עומדות בפניכם על מנת להגיע למקומות הראשונים על הביטויים שיכניסו לכם לקוחות חדשים לאתר ובסוף יתורגמו לכסף.
מה אנחנו רואים במקום הראשון בגוגל?
למי שלא יודע עדיין, על רוב החיפושים שקשורים במוצרים או שירותים, ארבעת התוצאות הראשונות שעולות הן פרסומות בתשלום וכך גם הארבע האחרונות. מדובר על בעלי אתרים אשר משלמים מחיר מסוים על כל לחיצה על המודעה שלהם. חשוב להבין שלפרסום במערכת של גוגל יש יתרונות וחסרונות והעובדה שאתם מפרסמים בה לא בהכרח אומרת שתהיו במקום הראשון על הביטויים שתרצו אבל אם אתם או מי שמנהל לכם את הקמפיין מקצועיים, אין סיבה שלא תהיו במקום הראשון או לפחות ברביעייה הראשונה. אם זו האופציה שמעניינת אתכם, תוכלו לקרוא כאן על פרסום בגוגל.
מתחת לפרסומות תמצאו את האתרים שהגיעו לדף הראשון על הביטוי שחיפשתם, מבלי לשלם לגוגל. לגוגל אלגוריתם שמורכב מאלפי משתנים המשפיעים על מיקומי האתרים. על מנת להגיע למקום הראשון יש צורך לבצע פעולות שונות באתר ומחוצה לו באופן שוטף, כדי לנסות כמה שיותר לענות על הדרישות של גוגל. פעולות אלו נקראות קידום אורגני או באנגלית SEO. עבודת הSEO היא לא פחות מאומנות אשר מצריכה לא מעט עבודה אבל זו עבודה משתלמת במיוחד אם עושים מחקר מקדים נכון. חשוב להבהיר שלמרות שאנחנו מנסים "לרצות" את גוגל, מי שאנחנו צריכים לחשוב עליהם הם הגולשים שנכנסים לאתר שלנו ולא רק על מה חשוב לגוגל.
מחקר מילות מפתח
המפתח להצלחה בדרך למקום הראשון
בין אם החלטתם להגיע למקום הראשון בצורה אורגנית (ע"י קידום SEO) ובין אם בצורה ממומנת, מחקר מילות המפתח הוא השלב הראשון, או המפתח אם תרצו, להצלחה. כדי לזהות את מילות המפתח החשובות = Money Keywords שיכולות להכניס לנו כסף 💵 לעסק מומלץ להיעזר בכלים חינמיים, כלים כמו כלי מילות המפתח של גוגל ובכלי של ניל פאטל אפשר להיעזר גם בכלים מתקדמים כגון SemRush ועוד… בכלים אלו תוכלו לכתוב את מילות המפתח הקשורים בקשר ישיר לעסק שלכם ותקבלו עליהם נתונים רבים כמו:
- נפח חיפוש– כמה אנשים מחפשים את הביטוי שהזנתם בכל העולם, במדינה מסוימת ואפילו במחוז או עיר ספציפית. אם הביטוי הוא רלוונטי ויש לו נפח מכובד של כמה עשרות לפחות, כדאי להשקיע בקידום אורגני או ממומן שלו.
- עלות ממוצעת לקליק– על רוב הביטויים תוכלו לקבל טווח של עלות ממוצעת לקליק. לכל תחום יש את ממוצע המחירים שלו ורק אתם יכולים להגיד אם משתלם לכם לפרסם על הביטוי הזה או לא, בהתאם לתחזית ההחזר שלכם מכל קליק שהופך ללקוח.
- תחרות– תוכלו לקבל מושג כמה הביטוי שבחרתם הוא תחרותי במערכת הפרסום של גוגל. נתון חשוב שיכול לעזור לכם להחליט אם כדאי לכם להיכנס לפרסום.