צביעת קהלים- מה זה אומר ואיך עושים את זה נכון?

צביעת קהלים- מה זה אומר ואיך עושים את זה נכון?

שמעתם את המושג "צביעת קהלים" או "צבירת קהלים" ולא הבנתם מה זה אומר? בשביל זה אנחנו כאן. צביעת קהלים משמעותה סימון משתמשים מסוימים, קהל יעד שאליו נרצה לכוון קמפיין באחת מהרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וכד') או ברשתות החיפוש כמו גוגל ובינג. צביעת הקהלים נעשית בדרך כלל דרך העברת לקוחות פוטנציאלים לדף נחיתה, דף באתר האינטרנט שלכם, כתבה באתר אחר וכד'. כדי לצבוע את הקהל אתם צריכים להיעזר בכלים כמו פיקסל של פייסבוק או גוגל אנליטיקס בשילוב תג מנג'ר.

חשוב להבין שתהליך צביעת הקהלים כרוך בהכנה מקדימה ולא מתאים למי שמחפש פניות או רכישות באופן מיידי. לפניכם 3 דוגמאות לדרכים שבהן ניתן לצבוע קהלים ואז להשתמש בהם כדי לכוון אליהם קמפיין ממוקד.

איך צובעים קהלים

קמפיין תנועה לאתר בפייסבוק/ באינסטגרם:

יש לכם אתר או דף נחיתה שיכול להפוך קהל קר לפושר או חם? מצוין. בנו קמפיין תנועה לאתר אותו תכוונו לקהל היעד שלכם (קהל כללי יחסית בלי הרבה פילוחים). לאחר תקופה מסוימת (בין שבועיים לחודש) הכינו קמפיין נוסף שאותו תכוונו לאנשים שנכנסו לדף הספציפי מהקמפיין הקודם והמשיכו לפי המשפך השיווקי שלכם. אם לדעתכם הקהל הזה אמור להיות חם והוא מוכן לרכישה, הציעו לו לרכוש את המוצר שלכם או להשאיר פרטים לקבלת מידע נוסף. כל מה שתצטרכו כדי לצבוע את הקהל כאן הוא פיקסל פייסבוק שמוגדר נכון.

קמפיין בגוגל:

יש לכם אנליטיקס באתר? מצויין. תוכלו לצבוע בעזרתו:

  • אנשים שהיו באתר שלכם.
  • אנשים שביקרו בדף ספציפי באתר.
  • אנשים שהגיעו לעגלה אבל לא רכשו.
  • אנשים שרכשו.

תוכלו לעשות קמפיין רימרקטינג ברשת החיפוש, רשת המדיה וביוטיוב. תוכלו בקמפיין להראות להם את המוצר שהסתכלו עליו אבל לא קנו, מוצר משלים למה שכבר קנו ובעצם כל מה שנראה לכם לנכון.

קמפיין OUTBRAIN:

OUTBRAIN  היא מערכת שדרכה ניתן לפרסם כתבה שנעשתה בנושא מסוים וקשורה לעסק שלכם באתרי תוכן גדולים כמו כלכליסט, דה מרקר, מאקו ודומיהם. ניתן לפלח את הקהלים אליהם תגיע הכתבה שלכם. ברגע שיש לכם פיקסל בדף הזה תוכלו לצבוע את האנשים שהתעניינו בכתבה ולהתחיל לפרסם להם בפייסבוק. שיטה זו נחשבת ליקרה יחסית לעומת שיטות אחרות אבל היא בהחלט עושה את העבודה בתחומים מסוימים.

לסיכום..

פעולת צביעת הקהלים היא תהליך חשוב שהופך קמפיינים ליעילים וממוקדים יותר מאשר סתם לירות באפלה ולקוות לפגוע במטרה. זהו תהליך שיש להשקיע בו מחשבה, לבדוק היכן הוא משתלב במשפך השיווקי שלכם ולהבין שייקח קצת זמן עד שתראו ממנו תוצאות. 

תמונה של משרד WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!