קידום ב Outbrain ו Taboola

פרסום ב- Outbrain ו- Taboola

פרסום טבעי (NATIVE ADS)- מה זה ואיך עושים את זה נכון?

שמעתם את המושג NATIVE ADS ולא הבנתם מה זה אומר? בשביל זה אנחנו כאן, כדי לעשות לכם סדר.

מה זה פרסום טבעי?

מדובר בשיטת פרסום באינטרנט שבה הפרסומת משתלבת בתוך חוויית צריכת התוכן של המשתמש, כלומר הצרכן לא שם לב בכלל שמדובר בכלל בפרסומת כמעט עד לרגע שהוא קורא את הכתבה או מגיע לסופה שם בדרך כלל יהיה קישור לדף נחיתה של המפרסם או טופס יצירת קשר.

כדי לייצר פרסום מוצלח הוא צריך להיות חלק מחוויית המשתמש ועליו להיות אמין ובעל ערך.

דוגמה לכותרת טובה: בואו לקרוא כיצד X יוכל לתרום לבריאות שלכם..

דוגמה לכותרת לא טובה: לא תאמינו מה יקרה לכם אחרי שתשתו את X החדש..

למה הדוגמה השנייה לא טובה? מדובר בקליקבייט שיכניס אנשים מסקרנות שלא באמת מעוניינים במוצר, יגלו ש”עבדתם” עליהם ויצאו עוד לפני שיקראו.

אילו פלטפורמות משמשות ליצירת פרסום טבעי?

שתי הפלטפורמות הגדולות ביותר היום הן OUTBRAIN ו- TABOOLA. שתיהן עובדות בצורה הבאה: הן נותנות הצעות לקריאת כתבות נוספות בתוך אתרים שלא שייכים אליהם, אתרי תוכן שיש בהם הרבה טראפיק (גולשים) לפי תחומי עניין של הגולש.

כך זה נראה לדוגמה:

דוגמא לפרסום ב taboola

אז מה ההבדל בין טאבולה לאאוטבריין?

ראשית, כל פלטפורמה מאפשרת לפרסם באתרים אחרים, כלומר לא תמצאו את אותם פאבלישרים (האתרים שבהם המודעות מתפרסמות) בשתי הפלטפורמות. כל אתר יכול לבחור לעבוד רק עם אחת הפלטפורמות. לדוגמה: באאוטבריין תוכלו למצוא פאבלישרים כמו MAKO, כלכליסט, דה מרקר, סרוגים לעומת טאבולה שם תוכלו למצוא פאבלישרים כמו YNET, וואלה, ספורט 5 ועוד (ראו תמונה). לכן חשוב כשבוחרים פלטפורמה לפרסום לחשוב מי קהל היעד ובאיזה אתרים יש סיכוי גדול יותר למצוא אותו. כמובן שאם אפשר, כדאי לשים כסף בשתי הפלטפורמות ולראות איפה עובד יותר טוב.

שנית, באאוטבריין יש אפשרות לפלח לפי תחומי עניין של המשתמשים. האופציות אמנם לא רחבות כמו בפרסום בפייסבוק או גוגל אך עדיין ניתן לכוון טוב יותר מאשר להראות לכולם את הפרסום.

פרסום באאוטבריין לעומת טאבולה

איפה הכתבה שלי מאוחסנת, על מה כותבים ומי כותב?

הכתבה צריכה להיות מאוחסנת באתר מסוים. היא יכולה להיות מאוחסנת באתר של העסק או באתר תוכן כלשהו במדור שמתאים לתוכן. ככלל, כתבה שנמצאת במדור מסוים או אתר מסוים נתפסת כאמינה יותר מבחינת הקוראים.

לגבי הכתבה עצמה: אמנם בעל העסק או המוצר מכירים את השירות או המוצר שלהם הכי טוב אבל רובם לא יודעים לכתוב כתבה שיווקית בצורה נכונה ולכן חשוב שכותב תוכן מקצועי יכתוב את הכתבה עבורכם. הוא יבצע מחקר על השירות או המוצר, ישאל אתכם שאלות שיכוונו אותו וכמובן שהכתבה תאושר על ידכם. מבחינת תוכן, יש שתי אופציות עיקריות- כתיבה ישירה על שירות/מוצר או כתיבה עקיפה שמדברת על הבעיה ומראה בסוף מהו הפתרון. דוגמה לכתבה עקיפה היא כתבה על בעיה בריאותית כלשהי שתכניס אליה אנשים שסובלים מהמחלה ויגלו בסופה שיש פתרון.

אוקיי, יש כתבה. איך מייצרים מזה כסף?

שלוש אפשרויות עיקריות שניתן לשלב ביניהן:

1.בסוף המאמר לשים מספר טלפון (עדיף וירטואלי כדי שיהיה לכם מעקב).

2.לשים קישור לאתר/דף נחיתה שלכם ומשם ישאירו לכם פרטים או יתקשרו.

3.ליצור טופס לידים בתוך הכתבה שיפנה את כל הלידים ל-CRM שלכם או למייל.

המלצה: כדי לשפר את הביצועים ולהביא יותר קניות/פניות, מומלץ לעשות שני דברים:

לשים פיקסלים ותגים בדף של הכתבה ובדף הנחיתה שאתם מעבירים אליו. כך תוכלו לבנות קהלים של אנשים שהיו בכתבה ולא עברו לדף נחיתה או שהיו בדף נחיתה אך לא השאירו פנייה ולאחר תקופה מסוימת לעשות קמפיין בפייסבוק/אינסטגרם או בגוגל כדי לנסות להוציא עוד פניות (קמפיין רימרקטינג).

בנוסף, חשוב לבצע אופטימיזציה על הקמפיינים- לנסות להוריד את מחירי הקליקים, לבטל פאבלישרים שלא מתאימים או לא מביאים קליקים/המרות, לסגור מדורים מסוימים בתוך האתרים וכמובן לראות אילו טקסטים ותמונות עובדים יותר טוב ולכבות מה שעובד פחות טוב.

מחיר פרסום באאוטבריין וטאבולה

התשלום בפלטפורמות האלו הוא לפי קליקים וחשיפות. קליק יכול לעלות 30 סנט ומעלה. התקציב המומלץ הוא לפחות 50$ ליום.

 

קמפיין סטורי או קמפיין לידים?

לא בטוחים מה העסק שלכם צריך? בשביל זה אנחנו כאן.
הכסף שלכם חשוב לנו אל תתנו לו להתבזבז סתם.
TOP 10
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
השאירו פרטים ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם כדי לקבל יותר מידע מעמיק על העסק והנכסים הדיגיטליים שלכם בכדי להכין לכם הצעת מחיר ותכנית אסטרטגית לשיווק המותאמת לצרכי העסק