אוטומציה שיווקית לעסקים- מה זה אומר?

תוכן עניינים

אוטומציה שיווקית לעסקים​- מה זה אומר?

האזינו לכתבה:

 

בזכות מערכות חכמות שונות ניתן ליצור תהליכים שייעשו באופן אוטומטי לאחר הגדרה חד פעמית של מי שיצר אותה. מערכות אלו מאפשרות קיצור זמנים ומקלות על תהליך ניהול ושיווק העסק. עולם האוטומציות השיווקיות הוא רחב וכמעט אין גבול למה שניתן לעשות בו. הנה כמה דוגמאות לאוטומציות שכל עסק חייב שיהיה לו.

דוגמאות לאוטומציה שיווקית

חיבור מערכת הפרסום של פייסבוק לטופס ניהול לידים.

יש לכם קמפיין לידים בפייסבוק ואתם מורידים בכל יום את הלידים? בזכות מערכת אוטומציה בשם זאפייר (ZAPIER) תוכלו לשלוח את כל הלידים בצורה מסודרת לטבלה בקובץ GOOGLE SHEET עם שם הלקוח, תאריך, עיר ובעצם עם כל מידע שביקשתם מהלקוחות הפוטנציאלים למלא בטופס, כולל שאלות סגורות שאתם יצרתם. בטבלה זו תוכלו לנהל מעקב מסודר על הלידים ולהוסיף לעצמכם או לצוות המכירות או השיווק שלכם הערות כמו: מי טיפל בליד, מה איכותו, מה היה בשיחה וכד'. כמובן שתוכלו לחבר את מערכת הפרסום למערכת הCRM שלכם.

בנוסף, תוכלו ליצור אוטומציה שכל ליד שמגיע, אתם תקבלו אותו גם לתיבת המייל שלכם באותו רגע וכך תוכלו לחזור אליו מהר יותר.

 חיבור דף נחיתה למערכת דיוור

יש לכם דף נחיתה או אתר עם טופס ליצירת קשר (טופס לידים)? תוכלו ליצור אוטומציה בעזרת זאפייר אל מערכת הדיוור שלכם (במידה ויש לה התממשקות לזאפייר כמו לsmoove). מה יקרה באוטומציה? כל אחד שישאיר פרטים יוכל להיכנס לרשימת דיוור ספציפית שלכם. תוכלו להסתפק במייל "תודה, קיבלנו את פנייתך ונחזור אלייך בהקדם" או שתוכלו להתחיל בסדרת דיוור שתעניין את הלקוח ותהפוך את הליד לחם יותר לפני שיחה או רכישה.

חיבור האתר שלכם למערכת דיוור מתקדמת

ישנן מערכות המאפשרות "דיוור דינאמי". מה זה אומר? אם יש לכם מספר דפים באתר, מוצרים או שירותים שונים, לקוח קיים שכבר יש לכם את המייל שלו, יוכל לקבל אוטומטית מייל מכם במידה ולא רכש או התקשר מהדף שבו הוא עזב. לדוגמה: לקוח ביקר בדף של קורס מספר 4, לא רכש ויצא ממנו. תוכלו לשלוח לו מייל עם הסבר מעמיק על הקורס שיגרום לו לחזור לדף ולרכוש מכם את הקורס. תהליך זה נעשה באמצעות API וחיבור למערכות דיוור ספציפיות המאפשרות זאת.

צ'אט בוטים

מדובר על מערכת חכמה המאפשרת ליצור תסריטי שיחה על מנת לחסוך במענה של אדם לשאלות של לקוחות או לקוחות פוטנציאלים אך למעשה התחום התפתח מאוד וניתן לעשות עם מערכות הצ'אט בוטים הרבה יותר מזה: החל משליחת הודעה באופן אוטומטי למישהו שהגיב על פוסט אורגני או ממומן שלנו בפייסבוק ועד ביצוע הזמנה של פיצה או חדר במלון. צ'אט בוט יכול להיות בתוך פייסבוק או באתר/ דף הנחיתה שלכם. כל אחד יכול לבנות צ'אט בוט אך יש לקחת בחשבון שהתהליך לוקח זמן רב: הבנת המטרה של השיחה, תכנון תסריט השיחה ולבסוף בניית התסריט במערכות צ'אט בוטים חיצוניות. ברגע שקיבלתם אישור מאדם לקבל מכם דיוור, אתם רשאים לשלוח לו פעם בכמה זמן דיוור דרך הצ'אט עם קישורים לאן שתרצו או סתם להראות לו שיש מצבע חדש בחנות שלכם. ניתן וכדאי לממשק את הצ'אט בוט ל-GOOGLE SHEET או לCRM ולקבל טבלה מסודרת עם התשובות שהלקוחות השיבו על שאלות שלכם.

יתרונות האוטומציה השיווקית

בעזרת המערכות השונות ניתן לשפר תהליכי מכירה ושיווק, לשמר לקוחות, לגבות מלקוחות ולבצע מעקב על כל תהליך שאתם עושים והכל תוך יצירת תהליכים אוטומטיים קצרים ויעילים שיכולים לחסוך לכן זמן יקר ולא מעט כסף.

מה חשוב לפני שמתחילים בתהליכים?

  • לבדוק אילו אופציות עומדות מולכן תוך התאמה לתהליך שאתם רוצים לשפר/ לקצר ובהתאם לתקציב שלכם.
  • להיות עם יד על הדופק ולבדוק שאין תהליך אחד בשרשרת שנפל ותוקע את כל התהליך.
  • להיעזר באנשי מקצוע שמבינים בתחום ויודעים לבצע את הדברים בצורה הטובה ביותר.
 

עוד אין לכם אוטומציה בעסק שלכם? אל תחכו! השאירו פרטים או התקשרו אלינו ובקרוב החיים שלכם יהיו קלים יותר.

תמונה של משרד WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader