הערכת שווי אתר אינטרנט- איך תדעו כמה אתר שווה?

הערכת שווי אתר אינטרנט- איך תדעו כמה אתר שווה?

האזינו לכתבה:


החלטתם שאתם רוצים לקנות אתר אינטרנט מוכן או שמישהו רוצה לקנות מכם את האתר שלכם ואין לכם מושג בכמה להעריך את שווי האתר? חשוב להבין שמחיר אתר לא עובד כמו מחיר רכב, שמאי לא יכול להגיד: זה מחיר מחירון, ממנו נוריד אחוז מסוים, זה המחיר הסופי. מחיר אתר הוא משתנה מאוד וסביר להניח שכל איש מקצוע שתראו לו את האתר, ייתן לכם מחיר אחר, או בקיצור, זה לא מדע מדויק.

לפניכם מדריך קצר שיעזור לכם להבין על מה מסתכלים בחישוב עלות האתר ובתוך כך, על מה להסתכל כשקונים אתר.

חישוב שווי אתר

נוסחה כללית להערכת שווי אתר

באופן כללי ניתן להעריך שווי אתר עם הנוסחה הבאה: רווח חודשי מהאתר כפול 24-36 חודשים. ככה מוכר האתר יודע שהוא מרוויח כסף שהיה לוקח לו שנתיים- שלוש להשיג.

מצד שני, במידה ומדובר באתר שעוד לא מרוויח ולדעתכם יש לו פוטנציאל להרוויח, תוכלו להעריך את המחיר ע"פ הקריטריונים הבאים:

  • תנועה לאתר: ככל שיש לאתר יותר טראפיק, תנועה לאתר, כל תוכלו להרוויח ממנו יותר כסף. אי אפשר באמת לתת מחיר לפי טראפיק אלא אם אתם יודעים כמה כל 100 או 1000 כניסות לאתר יכולות להכניס לכם. מודעות בגוגל אדסנס מכניסות כמה שקלים מכל אלף כניסות, תלוי בתחום. חשוב לבדוק מאיפה מגיע הטראפיק לאתר. אם רוב הטראפיק מגיע ממודעות או מרשתות חברתיות, יש לקחת בחשבון עלות תפעול של המקורות האלו.

 

  • סוג האתר: אתרי חנויות ( e- commerece) עולים יותר מכיוון שהם דורשים תפעול של העלאת מוצרים, מבצעים, מלאי וכד'. אתרי חדשות גם הם דורשים תפעול רב אך בעיקר של העלאת תוכן חדש. אתרי השוואת מחירים או אתרים שמטרתם להביא בעיקר לידים יעלו פחות, תלוי על איזה מערכת הם נבנו.

 

  • פלטפורמת האתר: אתר שנבנה במערכת וורדפרס עם תבנית מוכנה, יעלה זול יותר מאתר שנבנה ע"י מתכנת מ-0. חשוב לבדוק גם יש כל מיני שידרוגים שבוצעו, מערכות חכמות וכד' אשר שוות כסף.

 

  • מידת קידום אורגני: אתר שמקודם אורגני על ביטויים חזקים ורלוונטיים לאתר שווה יותר מאתר שמקודם על ביטויים אקראיים שלא בהכרח קשורים. ביטויים חזקים עם נפחי חיפוש גבוהים, יכולים להכניס הרבה כסף לאתר.

איך מייצרים הכנסה מאתרי אינטרנט?

האופציות ליצירת הכנסה מאתרי אינטרנט הן רבות, לדוגמה:

  • חנות מסחרית אשר מוכרת מוצרים של DROPSHIPPING.
  • מכירת לידים שמגיעים לאתר לבעלי עסקים מתאימים.
  • באנרים באתר- תשלום חודשי פיקס או לפי קליקים. בנוסף ניתן להתחבר לגוגל אדסנס ולקבל מהם כסף לפי חשיפות וקליקים.
  • הכנסת כתבות ממומנות לאתר.
  • שיווק שותפים עם חברות גדולות- העברת טרפאיק מהאתר שלכם לחברות גדולות תמורת תשלום לכל משתמש/ נרשם וכד'.
  • מכירת רשימות תפוצה.
  • יצירת אתר ומכירה שלו.
  • יצירת תוכן פרימיום- תוכן שמשתמשים יקנו.

רוצים לדעת מה שווי האתר שלכם או אתר שאתם חושבים לקנות? יש לכם נכס דיגיטלי אחר כמו עמוד פייסבוק או אינסטגרם שתרצו לדעת כמה הוא שווה? אנו מבצעים בדיקות מסודרות שיעשו לכם סדר וייתנו לכם הבנה טובה יותר של ערך הנכס.

תמונה של משרד WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader