שיווק פרויקטים למגורים באינטרנט- איפה, איך וכמה זה עולה?

תוכן עניינים

שיווק פרויקטים למגורים באינטרנט- איפה, איך וכמה זה עולה?

כל חברת בנייה שבונה פרוייקטים למגורים בארץ ובעולם צריכה לשווק את הדירות שלה כדי למצוא דיירים פוטנציאלים שיהפכו ללקוחות. אם עד לפני כמה שנים החברות האלו היו צריכות "לשפוך" כמויות אדירות של כספים (שבדרך כלל קיימים בעיקר בפרויקטים יוקרתיים) כדי לפרסם בטלוויזיה, ברדיו ובעיתון, היום כולם יכולים לפרסם באינטרנט, ובזול.

שיווק נדל"ן באינטרנט- למה זה כדאי?

לשיווק נדל"ן באינטרנט יש מספר יתרונות עיקריים:

  • הוא זול משמעותית מפרסום במדיות שהיו מקובלות פעם. עם קמפיינים טובים אפשר להגיע להחזרי הוצאות ROI גבוהים במיוחד.
  • ניתן לטרגט, כלומר לכוון את המודעות באופן ספציפי, לקהלים לפי חתכים שונים שאנחנו רוצים להגיע אליהם שלא כמו בפרסומות במדיות האחרות שבהן גם אנשים שאין טעם שייראו את הפרסומת שלנו (צעירים מדי, אנשים שאין להם את הסכום הדרוש לקניית דירה וכד') צופים בהם.
  • ניתן להראות מספר מודעות כאשר כל מודעה תופנה לקהל מסוים, בהתאם למאפייניו.
  • מדידה. ניתן למדוד בדיוק את הנתונים של כל קמפיין: מה היו התוצאות שלו, האם הפניות שהביא היו איכותיות או לא, איזה חתך בקהל היעד שלנו מגיב טוב יותר וכד'.

איפה משווקים פרויקטים למגורים או השקעה?

הפלטפורמות המובילות בשוק היום לפרסום הן:

  • פייסבוק: ניתן למצוא בה כמעט את כל סוגי הקהלים ולהגיע בדיוק רב לקהל הנכון. העלויות שם לא יקרות, ניתן ליצור מספר קמפיינים וקריאייטיבים במקביל ולבדוק מה עובד יותר טוב. החיסרון: פייסבוק מאוד לא יציבה, הרבה פעמים לוקח לקמפיינים זמן רב להתניע ויש לא מעט באגים במערכת.
  • לינקדאין: לינקדאין מומלצת במיוחד לפרויקטים יוקרתיים שבהן עלות הדירות היא יקרה. למה? הסיבה הראשונה היא שניתן לטרגט שם קהלים לפי תפקיד האדם בארגון (מנהל, יזם, בעל חברה וכד'), באיזה חברה האדם עובד, כמה וותק יש לו בתפקיד וכד'. הסיבה השנייה היא שעלות כל ליד (פנייה) היא יקרה מאוד ויכולה להגיע למעל 1000 ₪ לפנייה. חשוב לציין שקמפיין טוב יכול להביא לידים איכותיים מאוד עם טרגוט נכון וקריאייטיב מותאם.
  • רשת החיפוש של גוגל: ניתן להגיע לאנשים לפי מילות החיפוש שהם מחפשים בגוגל. לדוגמה: מי שמחפש " פרויקט מגורים חדש באשדוד" יקבל מודעת טקסט שתוביל לאתר או דף נחיתה שמסבירים על פרויקט חדש באשדוד ושם יהיה ניתן להתקשר או להשאיר פרטים. התשלום בפלטפורמה זו מתבצע לפי עלות לקליק. מדובר בדרך כלל בקליקים לא יקרים במיוחד, תלוי באזור הגיאוגרפי ובמילות המפתח שתרצו לקדם.
  • אאוטבריין: פלטפורמה מצוינת שתעזור לכם להפיץ כתבה/כתבות על הפרויקט שלכם בהמון אתרים. בעזרת הכתבה תוכלו לקבל חשיפה רבה לפרויקט אך יותר חשוב, תוכלו לצבוע את כל מי שנכנס לכתבה ולפרסם לו בפייסבוק. חסרונות הפלטפורמה: יכולות הטרגוט מוגבלות יחסית לפלטפורמות האחרות וקשה להביא מהכתבה לידים ישירות, בדרך כלל ישמש למטרת רימרקטינג. הכתבה יכולה להיות בתוך האתר של הפרויקט או בעיתון דיגיטלי מוכר כלשהו.

 

  • יוטיוב: ניתן להפיץ סרטונים ממומנים דרך המערכת של גוגל ביוטיוב. ניתן לטרגט לפי תחומי עניין, מילות מפתח, נושאים של סרטונים וכד. לרוב הקמפיינים יהיו עם כפתור CTA שיוביל לאתר או דף נחיתה. מדובר בפלטפורמה זולה מאוד (אם מגיעים לקהל נכון כל צפייה תעלה כמה אגורות בודדות). עם קריאייטיב נכון בסרטון אפשר לייצר חשיפה שתוביל לחיפושים של הפרויקט ואפילו לידים מהקישור שתשימו בכפתור בסרטון.

 

  • באנרים: ניתן לרכוש שטחי פרסום באתרים הגדולים שקליק עליהם יוביל לדף הנחיתה שלהם. מדובר בפרסום יקר (אלפי שקלים לבאנר בודד). ניתן גם להיעזר ברשת המדיה של גוגל שהיא זולה בהרבה אבל לרוב מביאה בעיקר כניסות לאתר שלא ממירות. ניתן גם ליצור באנרים ברשת המדיה למטרת רימרקטינג לכל מי שהיה באתר אך לא יצר קשר.

אז.. כמה שיווק נדל"ן באינטרנט עולה?

איפה משווקים נדלןהכול תלוי בתקציב הפרסום שלכם. כדי לדעת לחשב תקציב פרסום נכון לשיווק הפרויקט מניסיון שלנו בתחום, עלות שיווק צריכה להיות כ 1% מסך כל דירה בפרויקט כאשר 0.75% צריך להגיע לפרסום הדיגיטלי.
בנוסף כדי לא לבזבז תקציב פרסום מיותר צריך לעשות מחקר מקדים על החברה המיועדת לפרסום הפרויקט ולבדוק האם הם חברה מקצועית בתחום, האם יש להם וותק וניסיון בשיווק הדיגיטלי. תהליכי השיווק מתוכננים מחצית/רבעון קדימה ולכן צריך לתת דגש על החברת פרסום המלווה את הפרויקט כך שהכל יתנהל בצורה מקצועית ושקופה מול הלקוח.


אנחנו יכולים להוציא את המיטב מכל תקציב הגיוני בעזרת התאמת תכנית אישית ע"פ התקציב, הזמן והמשאבים שברשותכם. ככל שיש יותר תקציב ניתן לפרסם ביותר פלטפורמות ולאחר שמבינים מה עובד יותר טוב, ניתן להתחיל לצמצם אותן. ככל שיהיו יותר תמונות מהפרויקט, הדמיות וסרטונים יהיה אפשר להוציא את המיטב מכל פלטפורמה.

חשוב לציין: הפלטפורמות שהוזכרו למעלה אמנם הוזכרו בהקשר של פרויקטים למגורים אבל יכולות להתאים למעשה לכל סוג נדל"ן- שטחים למכירה, נדל"ן מסחרי וכד'.

תמונה של משרד WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader