תוכן לקידום האתר – למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון?

תוכן עניינים

תוכן לקידום האתר – למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון? 

כתבתם תוכן בבלוג/ בדף העסקי שלכם בפייסבוק/ מאמר אורח באתר אחר, או שבכלל כתבו עליכם או על החברה שלכם ואתם רוצים שאנשים ייקראו? הגיוני, אבל איך עושים את זה? למה בכלל זה חשוב לכתוב תוכן? אילו סוגים של תכנים קיימים? המשיכו לקרוא ותקבלו את כל התשובות.

לפני הכל, למה כל כך חשוב להפיץ את התוכן שלנו?

הפצת תוכן יכולה לשמש למספר דברים:

  • צביעת קהלים– הפצת תוכן שמופיע באתר שלנו או באתרים שבהם יש פיקסל, יכול לעזור לצבור קהלים שקראו את התוכן והוא עניין אותם ובכך להפוך אותם לקהל בפרסום הבא שלנו.
  • הבאת נרשמים חדשים להרצאות או קורסים– תוכן איכותי שבא מאדם מומחה בתחומו שמעביר טיפים או מידע בתחום, יכול בקלות לשכנע את הקוראים להירשם.
  • חשיפה למותג.
  • שמירה על עניין הלקוחות.
  • מכירה ושיווק.
שלבי הפצת תוכן

איפה מתחילים?

כדאי להתחיל בשאלה: מי קהל היעד שלי? למי בעצם אתם רוצים להגיע עם התוכן שלכם. קהלי היעד העיקריים:

  • לקוחות פוטנציאלים, כאלה שאולי שמעו עליכם או שאתם רוצים שיכירו אתכם בפעם הראשונה.
  • לקוחות קיימים, כאלה שעשו לכם לייק בדף העסקי או מנויים ברשימת הדיוור שלכם.

 

לאחר שהחלטתם מי קהל היעד, חשבו מה המטרה של הפצת התוכן שלכם. מטרות לדוגמה:

  • מיתוג– תוכן שמספר על המוצר, החברה או על אדם פרטי.
  • שיווקי– תוכן שבא להעביר מידע ותוך כדי לשווק את המוצר או החברה.
  • אינפורמטיבי– תוכן שבא להעשיר את הידע של הקהל כדי שימשיך להתעניין בתוכן שאנו מייצרים.

 

בשלב הבא, נוודא שסוג התוכן מתאים לקהל היעד. למשל: תוכן שיווקי מתאים יותר לקהל שכבר מכיר אתכם לעומת תוכן מיתוגי או אינפורמטיבי שיכול להתאים גם ללקוחות פוטנציאלים.

אז איך מפיצים את התוכן?

כל מה שצריך עכשיו זה לבחור את שיטת ההפצה שנראית לכם לנכון. חשוב לשלב בין השיטות או לנסות בכל פעם שיטה שונה ולראות מה מגיב הכי טוב. הפצת התוכן יכולה להיות בתשלום או בחינם, הכל תלוי בכם.

בתשלום:

  • יוטיוב: אם התוכן שלכם הוא סרטון וידאו מעולה שהכנתם, תוכלו להפיץ אותו ביוטיוב. שיטה מתאימה זו גם ללקוחות קיימים וגם לפוטנציאלים. על פרסום ביוטיוב תוכלו לקרוא כאן.
  • ערוצי תוכן: כתבות באתרים עם כמות כניסות גדולה לאתר (כדאי לבדוק שהקהל באתר רלוונטי ככל האפשר). כתבות כאלה יכולות לעלות יקר מאוד כאשר לא לכולם יש את התקציב המתאים. כדי להתגבר על הבעיה הזאת ניתן להשתמש ב- OUTBRAIN או TABOOLA שבהן ניתן להפיץ את המאמרים בצורה מפולחת יותר עם סיכוי גבוה יותר להגיע אל קהל היעד שלכם.
  • פרסום ממומן בפייסבוק: קמפיינים מסוג תנועה לאתר עם קישור לתוכן שלכם באתר שבו התוכן נמצא או קמפיין מסוג הגברת חשיפה למותג עם התוכן עצמו בצורת טקסט, תמונה , וידאו וכד'. (למידע נוסף על קמפיינים בפייסבוק לחצו כאן)
  • דיוור: מערכות דיוור הן דרך מצוינת להפיץ את התוכן שלכם. שיטה זו מיועדת לקהל קיים בלבד. ניתן לדוור לרשימות אימיילים שאספתם (רק בדרכים חוקיות כמובן ומרצונם של הלקוחות). כדאי לחלק את הרשימות לפי קהלים מסוימים שנראים לכם לנכון (גברים, נשים, מקור הגעה לרשימה שלכם וכד'.). כך תוכלו להתאים את התוכן בצורה הטובה ביותר.

בחינם:

  • פרסום אורגני בפייסבוק: העלו את הפוסט עם התוכן שלכם לדף העסקי. אם הקהל שלכם גדול מספיק, התוכן טוב ורלוונטי ויש מעורבות, לא תצטרכו לעשות דבר מלבד להסתכל על הלייקים, תגובות ושיתופים עולים מעצמם. במקרה ולא עניתם על אחת הדרישות האלה, תוכלו להפיץ את הפוסט באמצעות שיתוף בקבוצות רלוונטיות.
  • השתמשו בכל הנכסים שברשותכם: הפיצו את התוכן בפייסבוק, אינסטגרם, באתר שלכם, בוואטסאפ או בכל כלי אחר שברשותכם.
  • קדמו את התוכן שלכם בצורה אורגנית: במידה ומדובר בתוכן שעלה לבלוג שלכם, נסו לקדם אותו בצורה אורגנית בגוגל כך שהתוכן יעלה בתוצאות החיפוש במילות מפתח רלוונטיות. לא יודעים איך לקדם אורגנית? תוכלו ללמוד על קידום אורגני כאן.

בסופו של דבר, תוכן איכותי שמופנה לקהל הנכון, יכול להפוך לוויראלי גם ללא שום מאמץ או קידום ממומן מכל סוג שהוא. בפעמים אחרות, בכלל לא חשוב לנו שהתוכן יהיה ויראלי אלא שפשוט יביא תוצאות- עוד לקוחות, עוד רכישות, עוד משתמשים חדשים, עוד נרשמים וכד'.

חשוב לזכור!

בצעו מעקב על הפצת התכנים שלכם– לכמה אנשים אתם מגיעים, איך הקהל שלכם מגיב, עלויות ההפצה, איזו שיטה עובדת יותר וכד'. מעקב יאפשר לכם להגיע לשיטת ההפצה הכי טובה עבורכם כאשר התוצאה שאנו רוצים להגיע אליה היא תפוצה רחבה שמביאה תוצאות במחיר הטוב ביותר.

תמונה של משרד WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader