קמפיין רשת מדיה בגוגל
מה זה ואיך זה עובד?
האזינו למאמר:
מכירים את הבאנרים האלו שמופיעים בצדדים ובעצם בכל מקום אפשרי (גם באפליקציות) כשאתם גולשים באינטרנט? אלה עם הפרסומות שלפעמים מציקות לנו ולפעמים אנחנו לא שמים לב שהם שם? רוב הזמן מדובר בפרסומות של גוגל. תמיד תהיתם איך זה עובד ושל מי הפרסומות? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על קמפיין רשת מדיה- איך זה עובד, האם זה יכול לעזור לעסק שלכם ומה המחירים לפרסום שם?
אז איך קמפיין רשת מדיה עובד?
קמפיין ברשת המדיה הוא אחד מאופציות הפרסום במערכת של גוגל. לגוגל יש שטחי פרסום במיליוני אתרים ברחבי העולם שבהם תוכלו לפרסם. את הקמפיין ניתן לכוון לכמה סוגי קהלים:
- רימרקטינג: אנשים שכבר היו באתר שלכם ואתם רוצים להחזיר אותם לאתר. מצוין לבעלי חנויות איקומרס (חנויות אינטרנטיות). למה? מבקרים שהיו באתר שלכם והכניסו לסל הקניות שלהם מוצר אך לא רכשו יוכלו לקבל מודעה עם המוצר במגוון אתרים שהם גולשים בהם, כך תוכלו להזכיר או "להציק" להם לקנות את המוצר. דוגמה נוספת היא מודעה ללקוחות שכבר קנו מוצר באתר שלכם ואתם רוצים למכור להם מוצר משלים או דומה.
- אנשים שגולשים באתרים בנושאים מסוימים: מכוונים לבעלי עסקים או אנשים שמתעניינים בהשקעות? תוכלו לבחור לפרסם בשטחי פרסום באתרים בנושאים האלו שבקרה הזה יכולים להיות דה מרקר, כלכליסט וכד'.
- לפי מילות חיפוש של גולשים: בדומה לקמפיין ברשת החיפוש, ניתן להציג מודעות לאנשים שחיפשו מילת מפתח מסוימת. היתרון פה הוא שניתן להוסיף מילות מפתח שהן יותר עקיפות שלא כמו ברשת החיפוש ששם תרצו רק מילות מפתח הקשורות אליכן באופן ישיר. לדוגמה: אם אתם חברה שמייצרת שלטים לעסקים לדוגמה, אם ברשת החיפוש תרצו לעלות רק על מילים כמו: שילוט לעסקים או שלט לעסק, ברשת המדיה תוכלו להוסיף מילות מפתח שבעלי עסקים מחפשים כמו: רואה חשבון לעסקים, כרטיס אשראי עסקי וכד' וכאשר הם יראו את המודעה שלכם, יש סיכוי שהם ילחצו עליה כי יש סיכוי שהם צריכים גם את השירות שלכם.
- תחומי עניין: דומה לנושאים רק שכאן מדובר בתחומי העניין של הלקוחות לפי המידע שגוגל אספה עליהם. ניתן גם למצוא קהלים אשר מעוניינים או התעניינו בעבר לקנות מוצר שדומה למוצר שלכם או מוצר משלים.
- קהל דומה (LOOK A LIKE): בדומה לפייסבוק, גם בגוגל ניתן לפרסם לקהל דומה לאיזה קהל שתיצרו מהאתר שלכם. לדוגמה: קהל דומה לאלה שביקרו באתר, קהל דומה לאלה שכבר המירו וכד'.
- קהל רשומות: יש ברשותכם רשומות דאטה שאתם רוצים להראות להם את הפרסום שלכם? ברשת המדיה תוכלו להזין קובץ עם הרשומות ובמידה והוא מספיק גדול, תוכלו ליצור את הקמפיין.
יתרונות רשת המדיה (או- איך זה יכול לעסק שלכם?)
הפרסום ברשת המדיה נחשב לפרסום הזול ביותר מבחינת תקציב. ניתן לשלם פר 1000 חשיפות או פר קליק כאשר המחירים יכולים להתחיל בכמה אגורות ולהגיע לכמה שקלים בודדים. בנוסף, ניתן להגיע לסוגי קהלים רבים בצורה זולה יותר מברשת החיפוש.
האם יש חסרון לפרסום מהסוג הזה?
כמו לכל דבר, לרשת המדיה יש יתרונות וחסרונות. החיסרון המשמעותי הוא שמחקרים הראו שגולשים הפכו עם הזמן ל"עיוורים" לבאנרים והרבה מהם בכלל לא שמים לב בכלל שיש מודעות בצדדים. איך ניתן להתגבר על זה? אם המודעה תהיה מושכת מספיק ובעיקר רלוונטית למי שצופה בה, יש סיכוי גבוה יותר שהוא ילחץ עליה וימיר באתר.
מה זה דורש מכם?
- ידע במערכת הפרסום של גוגל.
- חשיבה על קהל היעד שלכם ומה המטרה שלכם בפרסום.
- כ-20 באנרים מעוצבים בגדלים שונים לפי הגדלים שגוגל מחייבת. אתם לא חייבים את כולם אך ככל שיהיו יותר, תופיעו ביותר אתרים וביותר דפים בתוך האתרים. ניתן גם לייצר באנרים בעזרת המערכת של גוגל.
- תקציב פרסום (לא גדול).
חשוב לדעת:
לא מומלץ לבצע רק קמפיין רשת מדיה אלא להעלות איתו בנוסף לקמפיין ברשת החיפוש, כמובן בהתאם לצרכי העסק והתקציבים.
עובדה מעניינת שאולי לא ידעתם:
אתם משלמים לגוגל על החשיפות או הקליקים וחלק מהתשלום הולך לבעלי האתרים שבהם נצפו המודעות שלכם.
