SEO טכני

קיצורי דרך לנושאים

ידע טכני בסיסי (SEO טכני) יעזור לכם לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם עבור מנועי החיפוש ולבסס אמינות אצל המפתחים.

לאחר שיצרתם תוכן בעל ערך על בסיס מילות המפתח, חשוב לוודא כי הוא קריא על ידי בני אדם וגם על ידי מנועי החיפוש!

אינכם זקוקים להבנה טכנית עמוקה של המושגים, אבל חשוב להבין מה הנכסים הטכניים האלה עושים כדי שתוכלו לדבר עליהם בתבונה עם מפתחים. חשוב לדבר בשפת המפתחים שלכם מכיוון שככל הנראה תצטרכו אותם לביצוע של חלק מהאופטימיזציה שלכם. סביר להניח שהם לא יתעדפו את שאלותיכם אם הם לא יבינו את בקשותיכם או יראו את חשיבותן. כאשר תבססו אמינות ואמון אצל המפתחים, תוכלו לגזור את הסרט האדום שלעיתים מונע ביצוע של עבודה חיונית.

 

מה המשמעות של המילה?

וודאו כי אתם מוכנים להתמודד בפרק הזה עם רעיונות חדשים באמצעות שימוש במונחים של SEO!

ה-SEO זקוק לתמיכה קבוצתית כדי להיות יעיל

זה חיוני שתהיה לכם מערכת יחסים בריאה עם המפתחים שלכם כדי שתוכלו להתגבר באופן מוצלח על אתגרי ה-SEO משני הצדדים. אל תמתינו עד לרגע שבו נושא טכני יביא להשלכות שליליות ב-SEO על מנת שתערבו מפתח.
במקום זאת, תאחדו כוחות עוד בשלב התכנון במטרה להימנע מבעיות ביחד. אם לא תעשו זאת, זה יעלה לכם הרבה זמן וכסף במועד מאוחר יותר. מעבר לתמיכה הקבוצתית, הבנת האופטימיזציה הטכנית של ה-SEO היא חיונית במידה ואתם רוצים להבטיח כי עמודי האתר שלכם בנויים לבני אדם וזחלנים. לשם כך, חילקנו את הפרק לתוך 3 חלקים:

  1. כיצד אתרים עובדים
  2. כיצד מנועי חיפוש מבינים אתרים
  3. כיצד משתמשים מבצעים אינטראקציה עם אתרים

מכיוון שלמבנה הטכני של אתר יכולה להיות השפעה גדולה על ביצועיו, חיוני להבין את העקרונות הללו. זה יכול להיות רעיון טוב לשתף את החלק הזה של המדריך עם המתכנתים שלכם, כותבי התוכן והמעצבים כך שכל הגורמים המעורבים בבניית האתר יהיו באותה העמדה.

כיצד אתרים עובדים

אם אופטימיזציה של מנוע החיפוש היא תהליך של אופטימיזציית אתר עבור חיפוש, אתרים העוסקים ב-SEO צריכים הבנה בסיסית של הדבר שהם מבצעים עבורו אופטימיזציה!

למטה אנחנו מפרטים את מסע האתר החל משם הדומיין וכל הדרך עד למצבו הסופי על גבי הדפדפן. מרכיב חשוב במסע האתר הוא נתיב העיבוד הקריטי, שהוא התהליך שבו הדפדפן הופך את קוד האתר לתוך דף שניתן לצפות בו.

הידע על אתרים חשוב להבנה בקרב אנשים העוסקים ב-SEO בגלל מספר סיבות:

  • השלבים בתהליך הרכבת האתר יכולים להשפיע על עמודי הטעינה של העמוד והמהירות לא רק חשובה בשמירת המשתמשים באתר, אלא שזהו גם אחד מגורמי הדירוג של גוגל.
  • גוגל מעבדת משאבים מסוימים כמו ג’אווה סקריפט. גוגל ללא ספק תסתכל קודם כל על הדף ללא ג’אווה סקריפט ורק בתוך מספר ימים ועד מספר שבועות היא תעבד את הג’אווה סקריפט, כלומר, האלמנטים החיוניים של ה-SEO שנוספים לעמוד באמצעות שימוש בג’אווה סקריפט יכולים שלא להופיע באינדקס.

דמיינו כי תהליך הטעינה של האתר הוא הנסיעה שלכם לעבודה. אתם מתכוננים בבית, אוספים את הדברים שצריך לקחת למשרד ואז לוקחים את הנתיב המהיר ביותר מהבית לעבודה. זה יהיה טיפשי לנעול רק נעל אחת, לקחת את הנתיב הארוך ביותר לעבודה, לשים את הדברים בעבודה ואז לחזור הביתה כדי לקחת את הנעל השנייה, נכון? זה בערך מה שאתרים לא יעילים עושים. הפרק הזה ילמד אתכם כדי לאבחן אתרים שעלולים להיות לא יעילים, מה אתם יכולים לעשות כדי להתייעל וההשלכות החיוביות על הדירוג שלכם וחוויית המשתמש שיכולה לנבוע כתוצאה מהתייעלות.

לפני שניתן להיכנס לאתר, צריך להגדיר אותו!

  1. רכישה של שם הדומיין. שמות דומיין כמו moz.com ניתנים לרכישה במקומות כמו BOX
    או LIVEDNS. מקומות אלה הם ארגונים המנהלים את ההזמנות של שמות הדומיין.
  2. שם הדומיין מקושר לכתובת IP. האינטרנט אינו מבין שמות כמו “moz.com” ככתובת אתר ללא עזרת
    ה-DNS. האינטרנט משתמש בסדרות מספרים הנקראים כתובות IP (כמו 127.0.0.1), אבל אנחנו רוצים להשתמש בשמות כמו moz.com מפני שקל יותר לאנשים לזכור אותם. אנחנו צריכים להשתמש ב-DNS כדי לקשר את אותם שמות הניתנים לקריאה על ידי בני אדם למספרים הניתנים לקריאה על ידי מכונה.

כיצד האתר עובר מהשרת לדפדפן

  1. משתמש מבקש דומיין. כעת שהשם מקושר לכתובת IP באמצעות DNS, אנשים יכולים לבקש אתר באמצעות הקלדה של שם הדומיין ישירות לתוך הדפדפן או באמצעות לחיצה על קישור לאתר.
  2. הדפדפן מבצע בקשות. הבקשה הזאת עבור עמוד האתר מנחה את האתר לגרום ל-DNS לחפש בקשה כדי להמיר את שם הדומיין לכתובת ה-IP שלו. הדפדפן מבצע בקשה לשרת בשביל הקוד שמובנה בעמוד האתר שלכם, כגון HTML, CSS ו-JavaScript.
  3. השרת שולח משאבים. ברגע שהשרת מקבל את הבקשה עבור האתר, הוא שולח את קבצי האתר כדי שיורכבו בדפדפן של המחפש.
  4. הדפדפן מרכיב את דף האתר. כעת הדפדפן קיבל את המשאבים מהשרת, אבל עדיין צריך לחבר הכל ביחד ולעבד את עמוד האתר כדי שהמשתמש יוכל לראותו על גבי הדפדפן שלו. כאשר הדפדפן מנתח ומארגן את כל המשאבים של עמודי האתר, הוא יוצר DOM (Document Object Model). ה-DOM הוא מה שרואים כאשר לוחצים ו”בודקים אלמנט” על גבי עמוד האתר בדפדפן הכרום שלכם.
  5. הדפדפן מבקש את הבקשות האחרונות. הדפדפן יראה את עמוד האתר רק לאחר שכל הקוד הנחוץ של עמוד הורד, נותח והוצא לפועל, לכן בנקודה הזאת, אם הדפדפן צריך קוד נוסף כלשהו כדי להראות את האתר שלכם, הוא יבקש בקשה נוספת מהשרת.
  6. האתר מופיע על גבי הדפדפן. אחרי כל זה, האתר שלכם כעת הפך מקוד למה שרואים בדפדפן.

 

ספרו למפתחים שלכם על הא-סנכרון (Async)!

משהו שאתם יכולים להעלות עם המפתחים שלכם הוא קיצור ה-“critical rendering path” באמצעות הגדרת סקריפטים ל”א-סנכרון” כאשר הם אינם נחוצים עוד לעיבוד התוכן והדבר יכול להביא לכך שטעינת עמודי האתר תהיה מהירה יותר. ה”א-סנכרון” אומר ל-DOM שהוא יכול להמשיך ולהרכיב בזמן שהדפדפן אוסף את הסקריפטים הדרושים להצגת עמוד האתר. אם ה-DOM חייב לעצור את ההרכבה בכל פעם שהדפדפן מביא סקריפט (זה נקרא “render-blocking scripts”), הדבר עלול באופן מהותי להאט את טעינת העמוד שלכם. זה כמו לצאת לאכול עם חברים ולעצור את השיחה בינכם בכל פעם שאחד מכם הולך לדלפק כדי להזמין ולהמשיך את השיחה רק לאחר שהוא חזר. עם “א-סנכרון”, אתם והחברים יכולים להמשיך לדבר בזמן שכל אחד מכם מבצע הזמנה. יכול להיות שתרצו להעלות אופטימיזציות נוספות שהמפתחים יכולים ליישם כדי לקצר את ה-“critical rendering path”, כמו הסרת סקריפטים שאינם נחוצים, וסקריפטים ישנים למעקב.

כעת שאתם יודעים כיצד אתר מופיע בדפדפן, אנחנו הולכים להתמקד ממה עשוי האתר – במילים אחרות, הקוד (שפות תכנות) המשמשות לבניית עמודי האתר.

אלו הן שלוש שפות התכנות הנפוצות ביותר:

  • HTML – מה האתר אומר (כותרות, תכולת התוכן וכדומה)
  • CSS – כיצד האתר נראה (צבעים, גופנים וכדומה)
  • JavaScript – כיצד האתר מתנהג (אינטראקטיבי, דינמי וכדומה)

HTML: מה האתר אומר

המשמעות של HTML היא “hypertext markup language” והוא משרת בתור עמוד השדרה של האתר.
אלמנטים כמו כותרות, פסקאות, רשימות ותוכן יוגדרו בתוך ה-HTML.

להלן דוגמא של עמוד וכיצד ה-HTML שלו נראה:

SEO HTML

זהו צילום מסך מהאתר W3schools.com, המקום המועדף עלינו ללמידה ותרגול של HTML, CSS ו-.JavaScript

HTML חשוב מכיוון שזה מה שנמצא מתחת לפני השטח של כל עמוד שאנשי ה-SEO יוצרים או עובדים עליו. סביר להניח כי ה-CMS שלכם אינו דורש מכם לכתוב את העמודים שלכם ב-HTML (לדוגמא, בחירת “hyperlink” יאפשר לכם ליצור קישור ללא הצורך לכתוב “a href=”), זה מה שאתם משנים בכל פעם שאתם עושים משהו לעמוד האתר, כמו הוספת תוכן, שינוי טקסט העוגן של הקישורים הפנימיים ועוד. זחלני גוגל משתמשים באלמנטים אלה של HTML כדי לקבוע עד כמה האתר שלכם רלוונטי בקטגוריה ספציפית. במילים אחרות, מה שנמצא בתוך ה-HTML שלכם משחק תפקיד חשוב מאוד באופן שבו עמוד האינטרנט שלכם ידורג בחיפוש האורגני של גוגל!

CSS: כיצד האתר נראה

המשמעות של CSS היא “cascading style sheets” וזה מה שגורם לעמודי האתר שלכם לבחור בגופנים, צבעים ופריסות מסוימות. HTML נוצר יותר כדי לתאר תוכן, מאשר לסגנן אותו, לכן כאשר ה-CSS נכנס לתמונה, הוא שינה את המשחק. באמצעות CSS, עמודי אינטרנט יכולים להיות “יפים יותר” ללא צורך בקידוד ידני של סגנונות לתוך ה-HTML של כל עמוד – תהליך מסורבל, בעיקר באתרים גדולים.

רק ב-2014, מערכת האינדקס של גוגל החלה לעבד עמודי אינטרנט יותר כמו דפדפן בפועל, בניגוד לדפדפן שמיועד לטקסט בלבד. black-hat SEO ניסה לנצל את מערכת האינדקס המיושנת יותר של גוגל והסתיר טקסטים וקישורים באמצעות ה-CSS לצורך מניפולציה של דירוגי מנוע החיפוש. ה”טקסט והקישורים הנסתרים האלה” הוא הפרה של הנחיות האיכות של גוגל.

רכיבי ה-CSS שה-SEO צריך לדאוג להם במיוחד:

  • מכיוון שהנחיות הסגנון יכולות לחיות בקבצי CSS במקום ב-HTML של עמוד האתר, זה הופך את העמודים שלכם לפחות עמוסים בקוד ובכך הדבר מפחית גודל העברת הקובץ ומסייע בשיפור זמני הטעינה של העמודים.
  • דפדפנים עדיין צריכים להוריד משאבים כמו את קובץ ה-CSS שלכם ולכן כיווצם יכול לגרום לעמודי האתר שלכם להטען מהר יותר ומהירות הטעינה היא גורם דירוג.
  • אם העמוד שלכם עמוס יותר בתוכן מאשר בקוד – הדבר יכול להוביל לאינדקס טוב יותר של תוכן האתר.
  • שימוש ב-CSS להסרת קישורים ותוכן יכול לגרום לאתר שלכם לקבל קנסות ולהיות מוסר מהאינדקס של גוגל.

JavaScript: כיצד האתר מתנהג

בימים המוקדמים של האינטרנט, עמודי האינטרנט נבנו עם HTML. כאשר ה-CSS הצטרף, לתוכן בעמוד האינטרנט הייתה את היכולת ללבוש סגנון כלשהו. כאשר שפת התכנות JavaScript נכנסה, לאתרים יש לא רק את המבנה וסגנון, אלא שהם גם יכולים להיות דינמיים.

JavaScript פתחה הרבה הזדמנויות ליצירת עמודי אתרים שאינם סטטיים. כשמישהו מנסה לגשת לעמוד משופר עם שפת התכנות הזאת, הדפדפן של המשתמש יוציא לפועל את JavaScript כנגד ה-HTML הסטטי שהשרת החזיר וכתוצאה מכך עמוד האינטרנט מתעורר לחיים עם סוג של אינטראקטיביות.

בהחלט ראיתם את JavaScript בפעולה, אבל יכול להיות שלא ידעתם את זה! זה מפני ש- JavaScriptיכולה לעשות כמעט הכל לעמוד. לדוגמא, היא יכולה ליצור הודעה קופצת או לבקש משאבים מצד ג’ כמו פרסומות לתצוגה על גבי העמוד שלכם.

עיבוד צד הלקוח מול עיבוד צד השרת

JavaScript יכולה לגרום למספר בעיות ב-SEO מכיוון שמנועי החיפוש לא מסתכלים על JavaScript באותו האופן שבו שהמבקרים האנושיים מסתכלים עליה. זה כתוצאה מעיבוד צד הלקוח מול עיבוד צד השרת. מרבית השימוש ב- JavaScript מתבצע בדפדפן הלקוח. מצד שני, עם עיבוד צד השרת, הקבצים מועברים לשרת והשרת שולח אותם לדפדפן במצב המעובד והמלא שלהם.

האלמנטים החיוניים בעמוד ה-SEO כמו טקסטים, קישורים ותגיות נטענים בצד השרת עם JavaScript מאשר מוצגים מחדש ב-HTML ולכן הם נותרים בלתי נראים מהקוד של העמוד עד שהם מעובדים. המשמעות היא שזחלני מנוע החיפוש לא יראו מה נמצא ב- JavaScriptשלכם – לפחות לא בהתחלה.

גוגל אומרת כי ככל שאתם לא חוסמים את Googlebot מהזחלנים בקבצי ה- JavaScriptשלכם, הם בדרך כלל מסוגלים לעבד ולהבין את עמודי האתר בדיוק כפי שהדפדפן יכול, המשמעות היא שה-Googlebot צריך לראות את אותם הדברים כפי שהמשתמש רואה אותם באתר על גבי הדפדפן שלו. אולם, בשל “הגל השני של האינדקס” עבור JavaScript בצד הלקוח, גוגל עלולה לפספס אלמנטים מסוימים שזמינים רק כאשר ה- JavaScriptפועל.

קיימים מספר דברים נוספים שעלולים להשתבש במהלך תהליך העיבוד של Googlebot בעמודי האתר שלכם וזה יכול למנוע מגוגל להבין את מה שכלול בתוך ה-JavaScript:

  • חסמתם את Googlebot מתוך המשאבים של JavaScript
  • השרת אינו יכול להתמודד עם כל הבקשות לזחלני התוכן שלכם
  • ה- JavaScriptשלכם מורכב מידי או אינו מעודכן כדי שה-Googlebot יבין אותה
  • JavaScript אינה “טוענת בעצלנות” תוכן לתוך העמוד, אלא רק לאחר שהזחלן סיים עם העמוד והמשיך הלאה

אין צורך לומר כי בזמן ש- JavaScriptפותחת אפשרויות רבות ליצירת עמודי אינטרנט, יכולות להיות לה השלכות רציניות ל-SEO שלכם אם אינכם זהירים.

למרבה המזל, קיימת דרך לבדוק אם גוגל רואה את אותם הדברים שהמבקרים באתר רואים. כדי לראות את האופן שבו Googlebot רואה את העמוד שלכם, השתמשו בכלי של לוח הבקרה בגוגל – “URL Inspection”.
פשוט הדביקו את כתובת האתר שלכם לתוך שורת החיפוש:

URL INSPECTION

מכאן, לחצו על “”Test Live URL.

URL INSPECTION SEO

לאחר ש- Googlebotזחל מחדש את כתובת האתר שלכם, לחצו על “View Tested Page” כדי לראות כיצד העמוד מעובד על ידי הזחלן.

Google SEO Console

לחיצה על “Screenshot” הסמוכה ל “HTML” מראה כיצד הסמארטפון של Googlebot מעבד את העמוד שלכם.

בתמורה, אתם תראו כיצד Googlebot רואה את העמוד שלכם לעומת כיצד המבקר (או אתם) יכול לראות את העמוד. בכרטיסיה “More Info” גוגל תראה לכם רשימת של משאבים שהיא לא הצליחה להשיג מכתובת אתר האינטרנט שהוזנה.

הבנת הדרך שבה אתרים עובדים מהווה בסיס נהדר לדבר הבא שעליו נדבר:
אופטימיזציות טכניות המסייעות לגוגל להבין טוב יותר את העמודים באתר שלכם.

כיצד מנועי החיפוש מבינים אתרים

דמיינו כי אתם זחלן של מנוע החיפוש הסורק מאמרים בעלי 10,000 מילים על אפיית עוגה. כיצד תזהו את כותב המאמר, המתכון, המרכיבים או השלבים הנדרשים באפיית העוגה? זה המקום שבו נכנסת “סכימת סימון”. היא מאפשרת לכם להאכיל בכפית את מנוע החיפוש בסיווגים ספציפיים הנוגעים לסוג המידע שנמצא בעמוד שלכם.

הסכימה היא דרך לתייג או לארגן את התוכן כך שלמנועי החיפוש תהיה הבנה יותר טובה בנוגע לאלמנטים המסוימים שנמצאים בעמודי האתר שלכם. קוד זה מספק מבנה לנתונים שלכם וזו הסיבה לכך שלעיתים קרובות מתייחסים לסכימה בתור “נתונים מובנים”. תהליך בניית הנתונים שלכם מכונה לעיתים קרובות כ“סימון” מכיוון שאתם מסמנים את התוכן שלכם עם קוד ארגוני.

JSON-LD הוא סכימת הסימון המועדפת על גוגל (הוכרזה במאי, 2016) והיא נתמכת גם על ידי Bing. כדי לצפות ברשימה המלאה של אלפי סכימות הסימון, בקרו באתר Schema.org או צפו ב-Google Developers Introduction to Structured Data למידע נוסף על האופן שבו מיישמים נתונים מובנים. לאחר שיישמתם את הנתונים המובנים המתאימים בצורה הטובה ביותר לעמודי האתר שלכם, תוכלו לבדוק את הסכימה שלכם באמצעות כלי של גוגל: Structured Data Testing Tool.

בנוסף לעזרה לבוטים כמו גוגל להבין את על מה פיסת התוכן הספציפית, סכימת הסימון יכולה להפעיל תכונות מיוחדות שילוו את העמודים ב-SERPs. לתכונות המיוחדות האלה מתייחסים כ”rich Snippets” וככל הנראה שראיתם אותן בפעולה. להלן מספר דוגמאות:

  • קרוסלות של הסיפורים המובילים
  • ביקורת כוכבים
  • תיבות חיפוש של Sitelinks
  • מתכונים

זכרו, שימוש בנתונים מובנים יכול לסייע בהפעלת נוכחות של rich snippet, אך זה לא מבטיח זאת. סביר מאוד להניח כי סוגים נוספים של rich snippets יתווספו בעתיד ככל שהשימוש בסכימת הסימון יגדל.

מספר עצות על הצלחת הסכימה:

  • ניתן להשתמש בסוגים מרובים של סכימות סימון על עמוד. עם זאת, אם תסמנו אלמנט אחד, לדוגמא, כמו מוצר וקיימים מספר מוצרים נוספים ברשימה על גבי העמוד, אתם צריכים לסמן את כל המוצרים הנוספים.
  • אל תסמנו תוכן שאינו גלוי למבקרים ועקבו אחרי הנחיות האיכות של גוגל. לדוגמא, אם תוסיפו סימון מובנה של ביקורת לדף, הקפידו כי אותן ביקורות גלויות על גבי אותו העמוד.
  • אם יש לכם עמודים כפולים, גוגל מבקשת שתסמנו כל עמוד כפול עם הסימון המובנה שלכם ולא כגרסה קנוניקלית.
  • תספקו תוכן מקורי ומעודכן בעמודי הנתונים המובנים שלכם.
  • סימון מובנה צריך להיות השתקפות מדויקת של העמוד.
  • נסו להשתמש בסוג הספציפי ביותר של סכימת הסימון עבור התוכן שלכם.
  • ביקורות מסומנות אינן צריכות להיכתב על ידי העסק, אלא צריכות להיות ביקורות אמיתיות ולא משולמות על ידי לקוחות פעילים.

ספרו למנועי החיפוש על העמודים המועדפים באמצעות קנוניקלזציה

כאשר זחלני גוגל בעלי תוכן דומה בעמודי אינטרנט שונים, לעיתים הם אינם יודעים איזה עמוד צריך להכניס לאינדקס בתוצאות החיפוש. זו הסיבה שכרטיסיית rel=”canonical” הומצאה: כדי לעזור למנועי החיפוש להוסיף לאינדקס את הגרסה המועדפת של התוכן ולא את כל הכפילויות.

כרטיסיית rel=”canonical” מאפשרת לכם להגיד למנועי החיפוש היכן נמצאת פיסת התוכן המקורית והראשית. אתם בעצם אומרים, “שלום מנוע החיפוש! אל תוסיף את זה לאינדקס; תוסיף את דף המקור הזה במקום.”
אז אם אתם רוצים לפרסם מחדש פיסת תוכן, בין אם היא מדויקת או שונה קצת, אבל לא רוצים להסתכן ביצירת תוכן כפול, כרטיסיית canonical נמצאת כאן כדי להציל את היום.

קנוניקל SEO

Canonicalization מותאמת מבטיחה כי לכל פיסת תוכן ייחודית באתר יש רק כתובת אינטרנט אחת. כדי למנוע ממנועי החיפוש להוסיף לאינדקס גרסאות מרובות של עמוד יחיד, גוגל ממליצה שתהיה הפניה עצמית של כרטיסיית canonical בכל עמוד באתר. ללא כרטיסיית canonical שתספר לגוגל איזו גרסה של העמוד באתר שלכם היא המועדפת, יכול להיות שהאתר https://www.example.com עלול להיכנס לאינדקס בנפרד מ https://example.com ובכך תיווצר כפילות.

“הימנעו מתוכן כפול” היא אמת מוסכמת באינטרנט ויש סיבה טובה לכך! גוגל רוצה לתגמל אתרים בעלי תוכן ייחודי ובעל ערך ולא תוכן שנלקח ממשאבים אחרים וחוזר על עצמו בעמודים מרובים. מפני שמנועי החיפוש רוצים לספק למחפש את החוויה הטובה ביותר, הם לעיתים רחוקות בלבד יראו גרסאות מרובות של אותו התוכן ויבחרו במקום להציג רק את הגרסה ה-canonicalized או במידה וכרטיסיית ה- canonicalאינה קיימת, הם יבחרו בגרסה שנמצאת בסבירות הגבוהה ביותר להיות המקורית.

ההבדל בין סינון תוכן ועונש על תוכן

לא קיים דבר כזה עונש על תוכן כפול. עם זאת, אתם צריכים לנסות ולהימנע מתוכן כפול שיגרום בעיות לאינדקס באמצעות שימוש בכרטיסיית rel=”canonical”. כאשר קיימת כפילות של עמוד, גוגל תבחר את ה- canonicalותסנן את האחרים מתוצאות החיפוש. זה לא אומר שקיבלתם עונש. זה פשוט אומר שגוגל רוצה להראות רק גרסה אחת של התוכן שלכם.

זה נפוץ מאוד שלאתרים יהיו עמודים רבים וכפולים בשל אפשרויות המיון והסינון. לדוגמא, באתר למסחר אלקטרוני, יכול להיות שתתקלו בדבר שנקרא faceted navigation המאפשר למבקרים חדשים לצמצם את המוצרים על מנת למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים, תכונת “מיון על פי” המזמינה מחדש תוצאות העמוד קטגוריית המוצר מהמחיר הנמוך לגבוה. הדבר יכול להיות כתובת אתר אינטרנט שנראה דומה לדוגמא הבאה: example.com/mens-shirts?sort=price_ascending. הוסיפו אפשרויות נוספות למינון ולסינון כמו צבע, גודל, חומר, מותג וכדומה. חשבו על הווריאציות השונות של עמוד קטגוריית המוצר שלכם שהדבר הזה יכול ליצור!

כיצד משתמשים מבצעים אינטראקציה עם אתרים

בפרק הראשון סיפרנו כי למרות שהמשמעות של SEO היא אופטימיזציה של מנוע החיפוש, SEO עוסק הרבה מאוד באנשים כפי שהוא נוגע למנועי החיפוש עצמם. זה מפני שמנועי החיפוש קיימים כדי לשרת מחפשים. המטרה הזאת עוזרת להסביר מדוע האלגוריתם של גוגל מתגמל אתרים אשר מספקים את החוויות האפשריות הטובות ביותר עבור המחפשים ומדוע חלק מהאתרים למרות שיש להם את האיכויות, אינם מבצעים היטב בחיפוש.

כאשר אנו מבינים מה הופך את חוויית הגלישה באתרים לאופטימלית, אנחנו יכולים ליצור את אותן החוויות למקסום העדפת החיפוש.

הבטחת חוויה חיובית למבקרים במכשירים הניידים

מכיוון שיותר ממחצית מתנועת האתרים מגיעה מהמכשירים הניידים, בטוח לומר כי האתר שלכם צריך להיות נגיש וקל לניווט עבור מבקרים מהמכשירים הניידים. באפריל, 2015, גוגל פרסמה עדכון לאלגוריתם שלה שנועד לקדם עמודים ידידותיים למכשירים הניידים על פני עמודים שאינם ידידותיים למכשירים הניידים. אז כיצד אתם יכולים להבטיח כי האתר שלכם ידידותי למכשירים הניידים? למרות שקיימות שלוש דרכים עיקריות להגדרת האתר עבור המכשירים הניידים, גוגל ממליצה על עיצוב אתר רספונסיבי.

עיצוב רספונסיבי

אתרים רספונסיבים מעוצבים להתאים את המסך על פי סוג המסך שהמבקרים שלהם משתמשים. ניתן להשתמש
ב-CSS כדי לגרום לעמוד האתר “להגיב” לגודל המכשיר. זה אידיאלי מפני שזה מונע ממשתמשים ללחוץ לחיצה כפולה או לעשות זום כדי לראות את התוכן על גבי העמודים. לא בטוחים אם עמודי האתר שלכם ידידותיים למכשירים הניידים? אתם יכולים לבצע את הבדיקה של גוגל למכשירים ניידים ידידותיים כדי לבדוק!

AMP

המשמעות של AMP היא עמודים מואצים לסלולר (Accelerated Mobile Pages) וזה משמש להעברת תוכן למבקרים במכשירים הניידים במהירות הרבה יותר גדול מאשר העברות שאינן באמצעות AMP. AMP מסוגל להעביר תכנים במהירות מכיוון שהוא מעביר תכנים משרתי האוצר שלה (לא דרך האתר המקורי) ומשתמש בגרסה מיוחדת של AMP המורכבת מ-HTML ו-.JavaScript

Mobile-first indexing

נכון ל-2018, גוגל החלה להעביר אתרי אינטרנט לאינדקס המיועד להעדפת מכשירים הניידים. שינוי זה גרם לבלבול בין ידידותיות למכשירים הניידים לבין העדפה ראשונית של מכשירים ניידים. באמצעות אינדקס של העדפת מכשירים ניידים, גוגל משתמשת בזחלנים שלה ומכניסה לאינדקס את הגרסה של עמודי האתר המיועדת למכשירים הניידים. הפיכת האתר שלכם למותאם עבור מסכי המכשירים הניידים הוא דבר מצוין עבור המשתמשים ועבור הביצועים שלכם בחיפוש, אך אינדקס המעדיף מכשירים הניידים מתרחש ללא תלות בידידותיות למכשירים הניידים.

הדבר העלה מספר חששות עבור אתרים הסובלים ממחסור בשוויון בין הגרסאות הניידות לגרסאות שולחן העבודה בדברים כמו תצוגה שונה של התכנים, ניווט, קישורים ועוד. לדוגמא, אתר ידידותי למכשירים הניידים עם קישורים שונים ישנה את הדרך שבה Googlebot זוחל באתר ושולח קישורים לעמודים האחרים שלכם.

שיפור מהירות העמוד למיתון תסכול המבקר

גוגל רוצה לשרת מחפשים באמצעות תוכן הנטען במהירות הבזק. התרגלנו לצפות לתוצאות טעינה מהירות וכאשר אנחנו לא מקבלים אותן אז אנחנו חוזרים בחזרה ל- SERPבחיפוש אחר עמוד טוב יותר ומהיר יותר. זו הסיבה לכך שמהירות העמוד מכריעה ב-on-site SEO. אנחנו יכולים לשפר את מהירות עמודי האתר באמצעות ניצול הכלים המצוינים מטה. לחצו על הקישורים כדי ללמוד יותר על כל אחד מהם:

תמונות הן אחד מהאשמים העיקריים באיטיות העמודים!

כפי שסיפרנו לכם בפרק 4, תמונות הן אחת מהסיבות העיקריות לטעינה איטית של עמודי האתר! בנוסף לדחיסת תמונה, אופטימיזציית תמונה, בחירת הפורמט הנכון של התמונה ושליחת מפות אתר של התמונה, קיימות דרכים טכניות נוספות שבאמצעותן ניתן לבצע אופטימיזציה למהירות ולדרך שבה תמונות מוצגות עבור המשתמשים.
חלק מהדרכים העיקריות לשיפור הצגת התמונה מופיעות להלן:

  1. SRCSET: כיצד להציג את גודל התמונה הטוב ביותר עבור כל מכשיר

תכונת ה- SRCSET מאפשרת לכם לקבל מספר רב של גרסאות התמונה ולאחר מכן לציין באיזו גרסה להשתמש במצבים שונים. פיסת הקוד הזאת נוספת לתווית ה- (המקום שבו התמונה שלכם ממוקמת בתוך ה-HTML) ונועדה לספק תמונות ייחודיות עבור מכשירים בעלי גודל ספציפי.

זה כמו הרעיון של עיצוב רספונסיבי שדיברנו עליו מקודם, מלבד התמונות!

זה לא רק מאיץ את זמן הטעינה של התמונות, אלא שזאת דרך ייחודית לשיפור חווית המשתמש על ידי סיפוק תמונות שונות ואופטימליות לסוגי מכשירים שונים.

קיימות יותר מרק שלוש גרסאות של גודל התמונה!

זו תפיסה נפוצה ומוטעית שיש צורך בשולחן עבודה, טאבלט וגרסה בגודל של מכשיר נייד של התמונה.
קיים מגוון רב של גדלי מסך ורזולוציות.

  1. הציגו למבקרים את טעינת התמונה באמצעות טעינה עצלה

טעינה עצלה מתרחשת כאשר אתם הולכים לעמוד האתר ובמקום לראות שטח לבן וריק שבו התמונה צריכה להיות, תופיע גרסה מטושטשת של תמונה או תיבה צבעונית במקומה בזמן שהטקסט שמסביב נטען. לאחר מספר שניות, התמונות נטענת ברזולוציה מלאה. פלטפורמת הבלוגים הפופולרית Medium עושה את זה מצוין.

הגרסה בעלת רזולוציה נמוכה נטענת באופן מידי ולאחר מכן הגרסה בעלת הרזולוציה המלאה. הדבר מסייע לכם גם בביצוע אופטימיזציה לנתיב העיבוד הקריטי שלכם! אז בזמן שכל משאבי העמוד שלכם מורדים, אתם מראים תמונת טיזר ברזולוציה נמוכה שעוזרת לספר למשתמשים כי דברים נטענים.

שיפור המהירות באמצעות ריכוז ואיגוד הקבצים שלכם

ביקורות על מהירות העמוד יציעו לעיתים קרובות הצעות כגון “minify resource”, אבל מה זה באמת אומר?
Minification מעבה את קובץ הקוד על ידי הסרת דברים כמו שוברי קווים ורווחים וכמו כן מקצרת את שמות הקוד המשתנים כשניתן.

“Bundling” הוא מושג נוסף שתשמעו עליו בהמלצות שנועדו לשפר את מהירות העמוד. תהליך ה- bundlingמשלב חלק נרחב של קבצי שפת הקוד לתוך קובץ יחיד. לדוגמא, מספר קבצי JavaScript יכולים להיכנס לתוך קובץ אחד גדול יותר שנועד להפחית את כמות קבצי ה- JavaScriptעבור הדפדפן.

על ידי minifying ו- bundlingאת הקבצים הנחוצים לבניית עמוד האתר שלכם, אתם תאיצו את מהירות האתר ותפחיתו את מספר בקשות (קובץ) ה-HTTP.

שיפור החוויה עבור קהלים בינלאומיים

אתרים המכוונים לקהלים ממדינות מרובות צריכים להכיר את השיטות הטובות ביותר ל-SEO בינלאומי כדי לשרת את החוויות הרלוונטיות ביותר. ללא האופטמיזציות הללו, מבקרים מחו”ל עלול להתקשות במציאת גרסת האתר שלכם המתאימה הם.

קיימות שתי דרכים עיקריות שבהן אתר יכול להיות בינלאומי:

  • שפה
    אתרים המכוונים לדוברים בשפות מרובות נחשבים לאתרים רב-לשוניים. האתרים האלה זקוקים לכרטיסיית “hreflang” כדי להראות לגוגל כי לעמוד יש עותק של שפה אחרת.
  • מדינה
    אתרים המכוונים לקהלים ממדינות מרובות נקראים “אתרים רב אזוריים” והם צריכים לבחור מבנה כתובת אינטרנט המקלה על מציאת הדומיין או העמודים שלהם במדינות ספציפיות. זה יכול לכלול את השימוש בשמות מתחם לאומיים (ccTLD) כמו “.ca” עבור קנדה או שמות מתחם כלליים (gTLD) עם תיקיית משנה ספציפית למדינה כמו “example.com/ca” עבור קנדה.