פרסום בפייסבוק

Digital_Marketing Facebook ווי דו מדיה

למה כדאי לעשות
פרסום ממומן בפייסבוק?

תוכן עניינים

האזינו למאמר:


עם יותר מ -1.5 מיליארד משתמשים המבקרים מדי יום
, פייסבוק היא ללא ספק הפלטפורמה הגדולה ביותר במדיה החברתית כיום ויש לכך יתרונות רבים. לא רק שאנשים יכולים להשתמש בה באופן אישי לצורך חיבור עם חברים ומשפחה, אלא שהיא גם משמשת ככלי לקידום ופרסום לעסקים.

כיום, עסקים רבים משווקים את העסק בפייסבוק כדי לקדם את המותגים והשירותים שלהם ולהרחיב את עסקיהם. פרסום ממומן בפייסבוק מאפשר לעסקים לקיים קשרים ולמצוא לקוחות פוטנציאליים ונחשב לחלק הכרחי בתמהיל השיווק של כל עסק.

מהו תהליך עבודה של קידום בפייסבוק?

לפני שאנחנו נכנסים "למים העמוקים" חשוב לדעת לשחות. טרם הקידום בפייסבוק אנחנו נצטרך להבין את מטרות השיווק והיעדים של העסק, לחקור מתחרים , לעשות מחקר קבוצות ומעקב אחר ביצועי המתחרים בדפים העסקים. לאחר שנקבל את כל התמונה המלאה אנחנו נדע איך אנחנו צריכים לפעול בזירה ולהכין תכנית אסטרטגית מקצועית שתעזור לך להשיג את מטרות הפרסום.

יתרונות הפרסום בפייסבוק:

יתרון ראשון הוא החשיפה הפוטנציאלית והיא אדירה ותלויה בתקציב הפרסום. ניתן להגיע לקהל יעד ממוקד על פי פילוח דמוגרפי או תחומי עניין מסוימים, שיתוף בקבוצות בעלי אותן תחומי עניין להגדלת חשיפה באופן אורגני (ללא תשלום לפייסבוק).

יתרון שני הוא העלות נמוכה יחסית, להבדיל מפלטפורמות פרסום שונות ובכך מאפשר גם לעסקים קטנים ועצמאים להיכנס לעולם הפרסום בדיגיטל.  זאת ועוד, פייסבוק מאפשרת אפשרויות תמחור שונות ע"פ בחירת המפרסם, כגון חשיפה או תפוצה של מודעות, מעורבות, הקלקות ועוד.

יתרון שלישי שפייסבוק מציעה הוא האפשרות של ניתוח ובקרה של הקמפיינים ובכך, ניתן למדוד ולאמוד את התוצאות ולהכריע איזו שיטה פועלת יותר טוב (משיגה לנו את התוצאות הרצויות בעלות נמוכה) ואיזו שיטה פועלת פחות. מדובר ביתרון משמעותי המאפשר דינאמיות פרסומית גבוהה, אשר תביא לפרסום מוצלח יותר. כמו כן, חברתנו מספקת ללקוח דוחות און ליין בשקיפות מלאה, למעקב ובקרה אחר תוצאות הקמפיינים ובכך להתעדכן בכמות החשיפות, הקלקות והאם הקמפיין משיג את מטרותיו על ידי השגת ביצועים ועוד פרמטרים שבוצעו בשלב החקר המקדים להתחלת הקמפיין.

יתרון רביעי בפרסום בפייסבוק הוא האפשרות להוסיף מגוון מודעות ולבחור את מטרת הפרסום בהתאם לצורך שלנו. המודעות יכולות להפנות את הגולשים לדפי נחיתה, לסרטון, כקישור לעמוד העסקי, לאתר לרכישת מוצרים, כקובץ לידים ועוד.

יתרון חמישי זה היכולת התממשקות למוצרים חיצוניים אשר אנו יכולים להפעיל באוטומציה טריגרים שונים אחרים של כלי פרסום כגוון בניית צ'ט בוט לדף העסקי והכנת תסריטי שיחה לפונה, התממשקות מול מערכת זאפייר לקבלת לידים אונליין וחיבור למערכת דיוור שמפעילה אוטומציה של דיוורים על כל לקוח חדש ועוד..

יתרון נוסף, הוא היכולת לבצע רימרקטינג (שיווק מחדש) עבור כל אותם גולשים שביצעו אינטרקציה עם המודעה או אשר הגיעו לדף הנחיתה/ דף ספציפי באתר ובכך להפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים עם אחוזי המרה גבוהים.

באמצעות הפרסום בפייסבוק אנו נחשוף את העסק שלכם בפני לקוחות חדשים , נעדכן את הלקוחות הקיימים על מבצעים ועדכונים שתרצו להעביר ונגיע לקהלים שלא חשבתם שאפשר להגיע אליהם. כל זה יתאפשר בזכות אסטרטגיית השיווק שנבנה יחד איתכם שתענה על כל המטרות שתרצו להשיג.

בואו ניגש לעבודה וניקח את העסק שלך קדימה. מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישת הכרות 

פרסום בפייסבוק היא דרך חשובה ליצור קשר עם הקהל שלכם ברשת החברתית הגדולה בעולם.

תכונות המיקוד למיקרו-מיקוד של פייסבוק מאפשרות לכם להגיע לקהל היעד הכי מדויק שלכם. פירוש הדבר שמודעות פייסבוק יכולות להעביר את המסר שלך בפני האנשים הסבירים ביותר המעוניינים במוצר שלכם.

חשוב להבין את סוגי המודעות השונים של פייסבוק ואפשרויות המיקוד לפני שאתם מתחילים את תהליך הפרסום אם אתם רוצים להשיג את התוצאות הטובות ביותר. במאמר זה נדריך אתכם בכל החל מתכנון המודעה הראשונה ועד פיתוח אסטרטגיות מתקדמות לקמפיין, המוצרים או השירותים שלכם.

סוגי מודעות פייסבוק

מודעות תמונה

מודעות פשוטות אלה הן דרך נהדרת להתחיל בפרסום בפייסבוק. אתם יכולים ליצור אחד בכמה לחיצות על ידי "משיכת" פוסט קיים עם תמונה או מבחר תמונות מדף הפייסבוק של העסק.

מודעות תמונה יכולות להיות פשוטות, אבל זה לא אומר שהן צריכות להיות משעממות.

מודעות וידאו

מודעות וידאו יכולות להופיע בפיד החדשות ובסיפורים או שהן יכולות להופיע כמודעות זורמות בסרטוני פייסבוק ארוכים יותר. מודעות וידאו יכולות להציג את המוצר שלכם בפעולה ובצורה אטרקטיבית. מודעות הווידאו לא צריכות להשתמש בצילומי וידאו מצולמים. ניתן גם ליצור גרפיקה כמו GIF או אנימציות אחרות כדי למשוך תשומת לב ולהציג את המוצר שלכם.

מודעות קרוסלה

במודעת קרוסלה ניתן להשתמש עד 10 תמונות או סרטונים כדי להציג את המוצר או השירות. תוכלו להשתמש בפורמט זה כדי להדגיש יתרונות שונים של מוצר אחד, מספר מוצרים שונים, או אפילו להשתמש בכל התמונות יחד כדי ליצור תמונת פנורמה אחת גדולה.

מודעות מצגת

מודעות מצגת שקופיות מציעות דרך קלה ליצור מודעות וידאו קצרות מאוסף של תמונות סטילס, טקסט או וידאו קליפים קיימים. אם אין לכם תמונות משלכם, תוכלו לבחור תמונות מלאי ישירות ממנהל המודעות.

למודעות של מצגות שקופיות יש תנועה שמושכת את העין, ממש כמו לסרטונים, אך היא משתמשת ברוחב הפס פחות פי חמש, כך שהן נטענות היטב גם עבור אנשים המחוברים לאינטרנט איטי. הם דרך קלה למשוך תשומת לב.

 

מודעות אוסף

מודעות אלה המוצעות רק למכשירים ניידים, מאפשרות להציג חמישה מוצרים שלקוחות יכולים ללחוץ עליהם לרכישה. מודעות אוסף משתלבות עם חוויות מיידיות כדי לאפשר לאנשים לרכוש את המוצרים שלך מבלי לעזוב את פייסבוק. זה הופך את הקניות המקוונות לקלות כאשר אנשים נמצאים בדרכים.


מודעות בחוויה מיידית

מודעות חוויה מיידית נקראו בעבר Canvas. הם פורמט מודעות במסך מלא שנטען פי 15 יותר מאתר סלולרי שמחוץ לפייסבוק, כמו דוגמה זו של אמריקן אקספרס. ניתן גם לקשר לחוויות מיידיות נוספות כדי שאנשים יקבלו גישה לתוכן מיידי יותר לנייד.

מודעות לידים

מודעות לידים תוכננו במיוחד כדי להקל על אנשים למסור את פרטי הקשר שלהם בלי הרבה הקלדות, רוב המידע נמשך ישירות מנתוני המשתמש. בנוסף, ניתן להוסיף שאלות פתוחות שעל המתעניין לענות באופן ידני ועל ידי כך לקבל מידע ספציפי עבור אותו שירות שהוא מעוניין. כמו כן,  ע"י הוספת שאלות פתוחות נוכל לסנן את איכות הלידים ולדעת האם כוונת הרכישה שלהם גבוהה.

מודעות מסנג'ר

מודעות פייסבוק מסנג'ר מעניקות לכם גישה ל -1.3 מיליארד האנשים המשתמשים במסנג'ר מדי חודש. בעת יצירת המודעה בחרו ב- Messenger כמיקום הרצוי. מודעות אלו כוללות כפתור קריאה לפעולה הפותח שיחת מסנג'ר עם דף הפייסבוק שלכם, כך שאנשים יכולים לנהל שיחה אחת על אחת.

מודעות סטורי

מודעות סטורי הן בפורמט אנכי במסך מלא ללא צורך לסובב את המסך. מודעות אלה הוכיחו את יעילותן הגבוהה ביותר, מכיוון שהם נמצאים בתחילת הדף של העוקב והם משאירים אתכם הכי מעודכנים. סקר Ipsos שהוזמן על ידי פייסבוק הראה כי יותר ממחצית האנשים אמרו שהם מבצעים יותר רכישות מקוונות בגלל מודעות Stories.

כיצד לפרסם בפייסבוק?

אם כבר יש לכם דף עסקי בפייסבוק (וכדאי), תוכל לפנות ישירות למנהל המודעות של פייסבוק כדי ליצור את מסע הפרסום שלך בפייסבוק. אם עדיין אין לך דף עסקי, תצטרך ליצור דף ראשון.

שלב 1. בחר את המטרה שלך

היכנס למנהל המודעות של פייסבוק ובחר בכרטיסייה מסעות פרסום, ואז לחץ על צור כדי להתחיל בקמפיין מודעות חדש בפייסבוק.

סוגי המודעות בפייסבוק:

מודעות למותג: הציגו את המותג שלכם לקהל חדש.

תפוצה: חשוף את המודעה שלך לכמה שיותר אנשים בקהל שלך.

תנועה: העבר תנועה לדף אינטרנט, אפליקציה או שיחת מסנג'ר של פייסבוק.

מעורבות: הגיעו לקהל רחב כדי להגדיל את מספר האירוסים או לייקים לדפים, להגדיל את הנוכחות באירוע שלכם או לעודד אנשים לתבוע הצעה מיוחדת.

התקנות אפליקציה: גרמו לאנשים להתקין את האפליקציה שלכם.

צפיות בסרטון: קבל יותר אנשים לצפות בסרטונים שלך.

יצירת לידים: הכניסו לקוחות פוטנציאליים חדשים למשפך המכירות שלכם.

הודעות: עודד אנשים ליצור קשר עם העסק שלך באמצעות Facebook Messenger.

המרות: גרום לאנשים לבצע פעולה ספציפית, באמצעות האפליקציה או ב- Messenger Messenger.

מכירות קטלוגים: חבר את מודעות הפייסבוק לקטלוג המוצרים כדי להציג מודעות לאנשים עבור המוצרים שהם צפויים ביותר לקנות.

בחר יעד על סמך היעדים שלכם עבור מודעה ספציפית זו. זכור כי עבור יעדים מכווני המרה (כמו מכירות) אתה יכול לשלם לכל פעולה, אך עבור יעדי חשיפה (כמו תנועה וצפיות) תשלם עבור הופעות.

שלב 2. תן שם לקמפיין 

גלול מטה כדי לתת שם למסע הפרסום שלך בפייסבוק ובחר אם להגדיר  TESTING A / B. תוכלו גם לבחור אם להפעיל אופטימיזציה לתקציב. אפשרות זו יכולה להיות שימושית אם אתה משתמש במודעות שונות, אך לעת עתה תוכל להשאיר אותה כבויה.

שלב 3. הגדר את חשבון המודעות 

אם כבר הגדרת חשבון, תראה לחצן שאומר: לחץ על זה כדי לעבור לשלב הבא.

אבל אם אתה לא מתחיל בפרסום בפייסבוק, תראה לחצן שאומר הגדר חשבון מודעה. לחץ על זה ותתבקש להזין כמה פרטי מפתח ליצירת חשבון המודעה שלך. הזן את המדינה שלך, המטבע המועדף ואזור הזמן שלך ואז לחץ על המשך.

בחר בחוכמה, כי אם ברצונך לשנות אפשרויות אלה מאוחר יותר, יהיה עליך ליצור חשבון מודעה נפרד.

שלב 4. כוון את הקהל שלך

בחלק העליון של מסך זה, תנו שם לקמפיין המודעות שלכם בפייסבוק ותבחרו איזה עמוד לקדם. גלול מטה כדי להתחיל לבנות את קהל היעד למודעות שלך.

תראה שהאפשרות הראשונה היא להוסיף קהל מותאם אישית של אנשים שכבר קיימו אינטראקציה עם העסק שלך בפייסבוק ומחוצה לו. כאן נתמקד באפשרויות המיקוד:

התחל על ידי בחירת מיקום היעד שלך, גיל, מין ושפה. בעת בחירתך, עקוב אחר מחוון גודל הקהל בצד ימין של המסך, מה שמעניק לך תחושה של טווח ההגעה הפוטנציאלי שלך.

תראה גם מספר משוער של לייקים לדפים. הערכות אלו יהיו מדויקות יותר אם ניהלת קמפיינים בעבר, מכיוון שלפייסבוק יהיו נתונים רבים יותר לעבוד איתם. זכור תמיד כי מדובר באומדנים, ולא בערבויות.

עכשיו הגיע הזמן למיקוד מפורט. זכרו: מיקוד אפקטיבי הוא המפתח למקסום החזר ה- ROI  יש לך שני תחומים שבהם תוכל להפוך את הקהל שלך לספציפי ככל שתבחר:

  1. מיקוד מפורט: השתמשו בשדה זה כדי לכלול או לכלול אנשים באופן ספציפי על סמך דמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגויות. אתם יכולים להיות ממש ספציפי כאן. לדוגמה, תוכלו לבחור למקד לאנשים שמעוניינים במדיטציה וביוגה, אך לא לכלול אנשים המעוניינים ביוגה חמה.
  2. חיבורים: תוכלו למקד או לא לכלול אנשים שיש להם חיבור קיים לדף הפייסבוק שלכם, לאפליקציה או לאירוע שניהלתם. לדוגמה, אם ברצונכם להגיע לקהל חדש, תבחרו באפשרות "אל תכלול אנשים שאוהבים את הדף שלך". אם ברצונכם לקדם הצעה או מוצר חדש למעריצים קיימים, בחרו "אנשים שאוהבים את הדף שלך" כדי להגיע לאנשים שכבר מכירים את המותג שלכם. אתם יכולים גם לבחור למקד לחברים של אנשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם המותג.

    שלב 5. בחר את מיקומי המודעות בפייסבוק

    גללו מטה כדי לבחור היכן יופיעו המודעות שלכם. אם אתם חדשים בפרסום בפייסבוק, הבחירה הפשוטה ביותר היא להשתמש במיקומים אוטומטיים. כשתבחרו באפשרות זו, פייסבוק תמקם את המודעות שלכם באופן אוטומטי ברחבי פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ורשת הקהל כאשר הם עשויים להשיג את התוצאות הטובות ביותר. כמו כן, כך תוכלו לבצע אופטימיזציה בהתאם לחשיפה שתקבלו לפי מיקום.

    ברגע שיש לכם ניסיון רב יותר, ייתכן שתרצו להציב את מודעות הפייסבוק במיקומים ספציפיים.

    שלב 6. קבעו את התקציב ואת לוח הזמנים

    תחליטו כמה כסף אתם רוצים להוציא על מסע הפרסום בפייסבוק. תוכלו לבחור בתקציב יומי או תקציב כולל ואז להגדיר את תאריכי ההתחלה והסיום, אם ברצונכם לתזמן את המודעה בעתיד, או שתתחיל לפעול מיידית.

    תוכלו גם להוסיף בקרת עלות אופציונלית והצעות מחיר, שיגדילו את הסכומים לכל פעולה ולא עבור מסע הפרסום הכולל באמצעות אפשרויות התקציב המתקדמות.

    שלב 7. צור את המודעה 

    ראשית בחרו בפורמט המודעה, ואז הכניסו טקסט ותמונה/סרטון עבור המודעה שלכם. הפורמטים הזמינים ישתנו בהתאם למטרת הקמפיין שבחרתם בתחילת תהליך זה. השתמשו בכלי התצוגה המקדימה כדי לוודא שהמודעה נראית טוב בכל המיקומים אשר בחרתם (נייד, עדכון חדשות בשולחן העבודה, עמודה ימנית וכן הלאה).
    אשרו את הקמפיין וסיימתם! כל שנותר הוא להמתין לאישור מפייסבוק שהמודעה אושרה.

קמפיין סטורי או קמפיין לידים?

לא בטוחים מה העסק שלכם צריך? בשביל זה אנחנו כאן.
הכסף שלכם חשוב לנו אל תתנו לו להתבזבז סתם.
TOP 10
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader
לוגו WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
השאירו פרטים ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם כדי לקבל יותר מידע מעמיק על העסק והנכסים הדיגיטליים שלכם בכדי להכין לכם הצעת מחיר ותכנית אסטרטגית לשיווק המותאמת לצרכי העסק