קידום אתר מסחר

בעולם הדיגיטלי, קידום אתר מסחר אונליין הוא בראש סדר העדיפויות עבור עסקים רבים.

כאן נספק לכם הצצה כיצד ניתן לקדם ביעילות את החנות האונליין שלכם בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם. תלמדו מהם האסטרטגיות, כלים ושיטות עבודה מומלצות, תקבלו טיפים ייחודיים, נראה לכם את מגוון הלקוחות והניסיון שלנו בקידום אתר מסחר ונעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבור העסק שלכם כדי למשוך יותר לקוחות ובסופו של דבר להגביר את המכירות והרווחיות שלכם.

כותב המאמר:

רואי קלבו

רואי קלבו

בעל הסמכות Google & Meta Academy למעלה מ-12 שנות ניסיון בשיווק דיגיטלי.
3 באוקטובר, 2023 - 7 דק' קריאה

מכירים בעלי אתר מסחר, שתפו להם:

תוכן עניינים

הבנת היסודות: מה התפקיד של גוגל שופינג?

גוגל ו-Meta ממלאות תפקיד מכריע בעולם המסחר הדיגיטלי. כאחד ממנועי החיפוש המובילים ורשת חברתית גדולה, לגוגל ו-Meta (המאגדת בתוכה את פייסבוק, אינסטגרם, WhatsApp ות'רדס) יש כוח עצום בחיבור קונים ברשת עם המוצרים והשירותים שהם מחפשים. כאשר מחפשים פריט או קטגוריה ספציפיים, גוגל ומטה משתמשות באלגוריתמים מורכבים כדי להציג תוצאות חיפוש / מודעות רלוונטיות. המשמעות היא שנוכחות חזקה ברשת חיונית לכל אתר מסחר שמטרתו להגיע לקהל רחב יותר ולהגדיל את המכירות.

בנוסף לתוצאות החיפוש האורגניות, גוגל מציעה פלטפורמות פרסום שונות שיכולות להועיל רבות לעסקים בתחום המסחר הדיגיטלי. Google Ads מאפשרת לקדם אתר מסחר באמצעות פרסומות ממוקדות המופיעות בראש תוצאות החיפוש, להגדיל את הנראות ולהוביל תנועה לחנות הוירטואלית שלהם. עם מילות המפתח הנכונות וקופי למודעות משכנעות, עסקים יכולים לקדם את המוצרים שלהם ביעילות וללכוד את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים.

 

קידום אתר מסחר ווי דו מדיה
המחשת קניות ברשת

יתר על כן, גוגל מספקת פלטפורמה בשם Google Shopping, אשר מחוללת מהפכה באופן שבו אתר מסחר אונליין מציג את המוצרים שלו. על ידי קישור החנות הוירטואלית שלהם לגוגל שופינג, עסקים יכולים להציג תמונות מוצרים, מחירים ותיאורים ישירות בתוצאות החיפוש, מה שמקל על הקונים להשוות ולקבל החלטות רכישה. תכונה זו משפרת משמעותית את הנראות והאמינות של חנות מקוונת, ומובילה בסופו של דבר להגדלת המכירות ואמון הלקוחות.

בדומה לגוגל גם בפייסבוק ניתן לחבר את המוצרים לקמפיין שופיניג ולהראות את המוצרים שלנו בצורה אמינה לקהל רחב לאחר פילוח.

טיפ

ניתן להראות לגולש תמונות אחרות מעוצבות ויפות (תמונות אווירה של המוצר) מתמונות המוצר באתר ועדיין להשתמש בקמפיין שופיניג של פייסבוק על בסיס פייד הנתונים. לדוג' לקוח, חברת "עץ ועצה" הביאה דרישה להראות מוצרי אווירה בקמפיין שופיניג בפייסבוק – הלקוח ביקש להחליף את תמונות המוצר לתמונות שונות הקיימים בפייד הנתונים. הקמפיין עבד מצוין הרבה יותר טוב מתמונות המוצר המקוריות. זה דרש שינויים טכניים בפייד הנתונים ובהעלאת תמונות מתאימות לכל מוצר.

קידום אורגני לאתר מסחר: כיצד נוביל תנועה לחנות הוירטואלית שלכם?

כשזה מגיע לקידום חנות וירטואלית בגוגל, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא כלי רב עוצמה שאסור להתעלם ממנו. SEO כרוך באופטימיזציה של האתר, עמודי קטגוריה הם החשובים ביותר לקידום אורגני ביחד עם דפי המוצר. התוכן חייב להיות מפורט ככל האפשר עם דגשי SEO חשובים שיעזרו לכם לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות. על ידי יישום אסטרטגיות קידום אתרים יעילות, אפשר להביא תנועה ממוקדת לאתר המסחר לחנות הוירטואלית שלכם ולהגדיל את הסיכויים שלכם לבצע מכירות.

אחד ההיבטים המרכזיים של קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח. על ידי זיהוי מילות המפתח שבהן משתמשים לקוחות פוטנציאליים כדי לחפש מוצרים או שירותים בתעשייה שלכם, תוכלו לבצע אופטימיזציה של האתר ותיאורי המוצרים שלכם כך שיתאימו לשאילתות החיפוש הללו. זה מגדיל את הסבירות שהחנות שלכם תופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות, ותגרום לתנועה אורגנית לאתר שלכם.

השאירו פרטים אנחנו נדאג לשאר 👊

טיפ

אופטימיזציה למילות מפתח מאוד חשובה לקידום המוצרים ולקמפיינים הממומנים, הטמעת מילות המפתח בטייטלים, דסקריפשניים ובתיאור המוצר הן אבן דרך להצלחה בקידום אתר המסחר גם בקידום אורגני וגם בקמפיין ממומן. 

בנוסף, אופטימיזציה של האלמנטים הטכניים של האתר שלכם, כגון מטא תגים, כותרות וכתובות אתרים, ממלאת תפקיד משמעותי בשיפור הדירוג שלכם במנועי החיפוש. על ידי הקפדה על אופטימיזציה של אלמנטים אלה ובנייתם בצורה נכונה, תוכלו להקל על מנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר שלכם לאינדקס, ובסופו של דבר להוביל לנראות טובה יותר ולתנועה אורגנית גבוהה יותר.

קידום אתר מסחר אורגני ווי דו מדיה
קידום אתר מסחר אורגני

האם אתם מפיקים את המרב מ-Google Ads? סביר להניח שלא!

אם אתם מחפשים גישה מיידית וממוקדת יותר לקידום חנות המסחר האלקטרוני שלכם בגוגל, אז גוגל אדס היא כלי חובה בארסנל השיווק שלכם. עם Google Ads, יש לכם את היכולת ליצור פרסומות ממוקדות במיוחד המופיעות בראש תוצאות החיפוש, באתרים רלוונטיים ואפילו במכשירים ניידים גם בתצוגה ויזואלית של המוצר.

אחד היתרונות המרכזיים בשימוש ב-Google Ads הוא היכולת למקד מילות מפתח ספציפיות, דמוגרפיה, קהל שכבר בא באינטרקציה עם המוצר שלכם. על ידי בחירת מילות המפתח הנכונות והגדרת מסע הפרסום שלכם נוכל למקד את הפרסום לקהל אידיאלי, תוכלו להבטיח שהמודעות שלכם יוצגו לאנשים הנכונים בזמן הנכון. זה מגדיל את הסיכוי למכירה, למשוך לידים, וקבלת טרפיק איכותי לאתר המסחר.

יתר על כן, Google Ads מספקת תכונות מעקב וניתוח חזקות המאפשרות לכם לעקוב אחר ביצועי המודעות שלכם בזמן אמת. אתם יכולים לעקוב אחר מדדים כגון הופעות, קליקים, המרות והחזר על ההשקעה (ROI). נתונים אלה מספקים תובנות חשובות לגבי האפקטיביות של מסעות הפרסום שלכם, ומאפשרים לכם לקבל החלטות מבוססות נתונים ולבצע אופטימיזציה של המודעות שלכם לתוצאות טובות יותר.

בנוסף למיקוד לפי מילות מפתח, Google Ads מציעה גם פורמטים שונים של מודעות, כגון מודעות טקסט, מודעות לתצוגה ומודעות וידאו. זה מאפשר לכם לבחור את הפורמט המתאים ביותר למוצר או לשירות שלכם וליצור קשר יעיל עם קהל היעד שלכם. בין אם זו כותרת קליטה בדף תוצאות חיפוש או תמונה מושכת את העין באתר פופולרי, Google Ads מספקת את הגמישות ליצור מודעות שמושכות תשומת לב ומפתות לקוחות פוטנציאליים ללחוץ לחנות שלכם.

טיפ

התמקדו באסטרטגיית ROAS, היא חשובה מאוד וככל שהמקדם שלכם ישפר את הנתון הזה הרווחיות שלכם תגדל.
שיטת הבידינג הזו מנתחת את הערך של המרה פוטנציאלית ומשתמשת ב-AI של Google כדי לחזות את הערך הזה בכל פעם שמשתמש מחפש מוצרים או שירותים שאתם מפרסמים. בשלב הבא טכנולוגיית AI של Google מתאימה את הצעות המחיר של החיפושים האלה במטרה למקסם את ההחזר ולשפר את הרווחיות.

שופינג בגוגל: קידום מוצרים באתר מסחר

קמפיין שופיניג בגוגל חולל מהפכה בדרך שבה לקוחות מגלים ורוכשים מוצרים באינטרנט. הוא משמש כפלטפורמה ייעודית למשתמשים לחיפוש מוצרים, השוואת מחירים וקבלת החלטות לקנייה מושכלת.

אחד היתרונות המרכזיים של גוגל שופינג הוא האפשרות להצגה וויזואלית של המוצרים. כאשר משתמשים מחפשים מוצר, הם מוצגים כתמונות קרוסלה המיובאת מהאתר כתמונות מוצרים, מחירים ושמות חנויות. פורמט זה מאפשר למשתמשים להשוות במהירות אפשרויות ולקבל החלטת רכישה על סמך הייצוג החזותי של המוצר. המשיכה החזותית הזו יכולים לשפר משמעותית את הסיכויים למשוך לקוחות פוטנציאליים ולהניב המרות.

טיפ

שימוש באפשרות של הצגת ביקורות במוצר דרך קמפיין שופיניג מעלה התוצאות לטובה, זה דורש כ-50 ביקורות מינימום עבור כל מוצר והטמעת קוד המאפשר לגוגל לסרוק בצורה נכונה את הביקורות השייכות לאותו מוצר

יתרון נוסף של גוגל שופינג הוא השילוב שלו עם גוגל אדס. על ידי קישור חנות המסחר האלקטרוני שלכם ל-Google Merchant Center ויצירת פיד מוצרים, תוכלו להגדיר בקלות קמפיינים של קניות בגוגל דרך Google Ads. שילוב זה מאפשר לכם לסנכרן את מלאי המוצרים שלכם, תמחור ומידע רלוונטי אחר, כדי להבטיח שהמודעות שלכם תמיד מעודכנות ומדויקות.

בנוסף, Google שופינג מספק חווית קניה חלקה למשתמשים. כאשר משתמש לוחץ על מוצר בקרוסלת גוגל שופינג, הוא מופנה לדף באתר המסחר שלכם. המשמעות היא שהמשתמשים כבר מוכנים לבצע רכישה, מה שמגדיל את הסבירות להמרה. יתר על כן, Google שופינג מאפשר לכם לכלול מידע נוסף, כגון סקירות ודירוגים על מוצרים, שיכולים להגביר עוד יותר את האמון והביטחון במותג שלכם.

פרסום חנות וירטואלית באמצעות תוכן: מפתח למשיכת לקוחות ושימור?

שיווק תוכן ממלא תפקיד מכריע בקידום חנות מסחר אלקטרוני ביעילות. על ידי יצירה והפצה של תוכן בעל ערך, רלוונטי ומרתק, עסקים יכולים למשוך לקוחות ולשמור עליהם, לבסס את עצמם בתעשייה ולהניע תנועה לחנויות הוירטואליות שלהם.

תמונה המדמה מבצע אונליין
תמונה המדמה מבצע אונליין

ראשית, שיווק באמצעות תוכן מאפשר לעסקים ליידע את קהל היעד שלהם לגבי המוצרים או השירותים שלהם. על ידי יצירת פוסטים בבלוג, מאמרים, סרטונים וצורות אחרות של תוכן העוסקים בנקודות מפתח לקהל, עונים על שאלות נפוצות או מספקים תובנות חשובות, עסקים יכולים למצב את עצמם כמקורות מידע מהימנים. זה לא רק עוזר לבנות אמינות אלא גם מעודד לקוחות פוטנציאליים לשקול את חנות המסחר האלקטרוני שלהם כיעד אמין לצרכיהם.

יתרה מכך, שיווק באמצעות תוכן מסייע לעסקים לייעל את הנוכחות ברשת עבור מנועי החיפוש. על ידי שילוב מילות מפתח רלוונטיות, אופטימיזציה של מטא תגיות ויצירת תוכן באיכות גבוהה, עסקים יכולים לשפר את דירוג החיפוש האורגני שלהם בגוגל. המשמעות היא שכאשר משתמשים מחפשים נושאים או מוצרים רלוונטיים, לחנות המסחר האלקטרוני שלהם יש סיכוי גבוה יותר להופיע בתוצאות החיפוש, ולגרום לתנועה ממוקדת יותר לאתר שלהם.

אין אצלנו תקופת התחייבות, לא מאמינים בזה. לקוחות שלנו הם לקוחות וותיקים לא בגלל שאנחנו כובלים אותם אלא בגלל שאנחנו דואגים לספק להם תוצאות 👊

בנוסף, שיווק באמצעות תוכן הוא כלי יעיל למעורבות לקוחות ולנאמנות למותג. דיוור עקבי של תוכן בעל ערך, כגון מדריכים, מדריכים או ביקורות על מוצרים, עסקים יכולים להשאיר לקוחות מעורבים ומתעניינים בהצעות שלהם ולגרום להם להגיע ולרכוש שוב את המוצרים באתר שלהם. ניהול לקוחות בשיטה חכמה זה לא רק מעודד רכישות חוזרות אלא גם מגביר את הסבירות שלקוחות יפנו את חבריהם ובני משפחתם לחנות המסחר האלקטרוני.

לדוג' לקוח בתחום הקוסמטיקה יודע שחיי מוצר X שהלקוח רוכש על פי התנהגות הגולש הממוצע נעשת רכישה חוזרת לאחר 14 יום. אנו בנינו תהליך אוטומציה אשר מיידע את הלקוח יומיים לפני על מבצע עבור אותו מוצר ושימוש בקוד קופן לקנייה הבאה שלו – באופן אוטומטי וללא התערבות ידנית על מספר רב של מוצרים הלקוח הרגיש עלייה של 45% במוצרים אלה שנבחרו בקניות חוזרות.

האם אתם מעורבים בדוחות קידום של אתר המסחר שלכם ב- Google Analytics?

מעקב אחר ההתקדמות של חנות המסחר הדיגיטלי שלכם הוא חיוני להבנת הביצועים וקבלת החלטות מונעות נתונים. Google Analytics מספק תובנות חשובות לגבי היבטים שונים של האתר שלכם, ומאפשר לכם למדוד מדדי מפתח, לנתח את התנהגות המשתמשים ולבצע אופטימיזציה של החנות שלכם לתוצאות טובות יותר. להלן שלושה תחומים חשובים שבהם Google Analytics יכולים לעזור לכם לעקוב אחר ההתקדמות שלכם ביעילות:

1. ניתוח תנועה:
הבנת מקורות התנועה באתר האינטרנט שלכם חיונית להערכת הצלחת מאמצי הקידום שלכם. עם Google Analytics, אתם יכולים לזהות אילו ערוצים מביאים הכי הרבה מבקרים לחנות המסחר האלקטרוני שלכם. על ידי ניתוח הנתונים, אתם יכולים לקבוע אילו קמפיינים שיווקיים, פלטפורמות מדיה חברתית או מקורות הפניה מייצרים את התנועה האיכותית ביותר. מידע זה מאפשר לכם להקצות משאבים בצורה יעילה ולהתמקד בערוצים שמניבים את התוצאות הטובות ביותר.

כדי למצוא את הדוח בGA4 יש לעבור לדוחות > צירוף משתמשים > צירוף משתמשים לפי תנועת גולשים

דוח תנועה אנליטיקס GA4
דוח תנועה אנליטיקס GA4

2. מעקב המרות:
מעקב המרות חיוני למדידת האפקטיביות של אסטרטגיות השיווק שלכם ואופטימיזציה של חנות המסחר האלקטרוני שלכם לשיעורי המרות גבוהים יותר. Google Analytics מאפשר לכם להגדיר יעדי המרה, כגון רכישות שהושלמו או הרשמות לניוזלטר, ולעקוב אחר הביצועים שלהם לאורך זמן. על ידי מעקב אחר שיעורי ההמרה, אתם יכולים לזהות אזורים שבהם לקוחות פוטנציאליים עשויים לרדת במשפך המכירות ולבצע שיפורים הנדרשים כדי להגדיל את ההמרות.

כדי למצוא את הדוח ב GA4 יש לעבור לניהול > המרות

דוח מעקב המרות אנליטיקס GA4
דוח מעקב המרות אנליטיקס GA4

3. ניתוח התנהגות משתמשים:
הבנת האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם חנות המסחר האלקטרוני שלכם חיונית לשיפור חווית המשתמש ולמיקסום המרות. Google Analytics מספק תובנות מפורטות לגבי התנהגות המשתמש, כולל צפיות בדף, שיעורי יציאה מדף כניסה, משך ביקור ממוצע ועוד. על ידי ניתוח נתונים אלה, תוכלו לזהות דפים פופולריים, אזורים באתר הדורשים שיפור וחסמים פוטנציאליים להמרה. מידע זה מאפשר לכם לקבל החלטות מונחות נתונים כדי לייעל את העיצוב, הפריסה והתוכן של האתר שלכם, ולבסוף לשפר את חווית המשתמש ולהניב המרות רבות יותר.

זהו דוח מותאם אישית שהקמפיינר שלכם צריך לבנות אותו

האם שקלתם שיתופי פעולה ושותפויות לטווח רחב יותר כאמצעי לפרסום חנות הוירטואלית שלכם?

שיתופי פעולה ושותפויות יכולים להיות אסטרטגיות חזקות להרחבת טווח ההגעה של חנות המסחר האלקטרוני שלכם ומשיכת קהל רחב יותר. על ידי איחוד כוחות עם עסקים משלימים או אנשים משפיעים, אתם יכולים להתחבר לקהל הלקוחות הקיים שלהם ולהשיג חשיפה ללקוחות פוטנציאליים חדשים. להלן שלוש דרכים מרכזיות למינוף שיתופי פעולה ושותפויות לטווח רחב יותר:

המחשת מבצע בשת"פ
המחשת מבצע בשת"פ

1. שיווק משפיעים:
שיתוף פעולה עם משפיענים בענף שלכם יכולים להגביר מאוד את הנראות והאמינות של המותג שלכם. למשפיענים יש קהל עוקב נאמן והם יכולים לקדם ביעילות את המוצרים או השירותים שלכם לקהל שלהם. זהו משפיענים רלוונטיים שמתיישרים עם ערכי המותג ושוק היעד שלכם, והצע שיתוף פעולה שיועיל לשני הצדדים. זה יכולים להיות כרוך בפוסטים ממומנים, ביקורות על מוצרים או אפילו יצירה משותפת של תוכן. על ידי מינוף טווח ההגעה וההשפעה של המשפיע, תוכלו להתחבר לקהל רחב יותר וליצור לידים בעלי ערך עבור חנות המסחר האלקטרוני שלכם.

לדוג' – חלק מפרסום חנות וירטואלית ללקוח שלנו באילת יצרנו בעזרת משפיענים שת"פ בתמורה לאחוז רווח מסוים מאותו מוצר. יש להגדיר מול המשפיענים KPI's ברורים להצלחת הקמפיין  ושקיפות מלאה.

1. שיווק משפיעים:
שיתוף פעולה עם משפיענים בענף שלכם יכולים להגביר מאוד את הנראות והאמינות של המותג שלכם. למשפיענים יש קהל עוקב נאמן והם יכולים לקדם ביעילות את המוצרים או השירותים שלכם לקהל שלהם. זהו משפיענים רלוונטיים שמתיישרים עם ערכי המותג ושוק היעד שלכם, והצע שיתוף פעולה שיועיל לשני הצדדים. זה יכולים להיות כרוך בפוסטים ממומנים, ביקורות על מוצרים או אפילו יצירה משותפת של תוכן. על ידי מינוף טווח ההגעה וההשפעה של המשפיע, תוכלו להתחבר לקהל רחב יותר וליצור לידים בעלי ערך עבור חנות המסחר האלקטרוני שלכם.

לדוג' – חלק מפרסום חנות וירטואלית ללקוח שלנו באילת יצרנו בעזרת משפיענים שת"פ בתמורה לאחוז רווח מסוים מאותו מוצר. יש להגדיר מול המשפיענים KPI's ברורים להצלחת הקמפיין  ושקיפות מלאה.

2. קידום מכירות צולב עם עסקים משלימים:
זהו עסקים המציעים מוצרים או שירותים משלימים משלכם ובחנו הזדמנויות לקידום משותף. זה יכולים לכלול קמפיינים שיווקיים משותפים, שיתוף קודי הנחה או קופונים, או אפילו חיבור מוצרים יחד. על ידי שיתוף פעולה עם עסקים שמתמקדים בקהל דומה אך אינם מתחרים ישירים, תוכלו להרחיב את טווח ההגעה שלכם ולמשוך לקוחות שאולי לא היו מודעים לחנות המסחר האלקטרוני שלכם בעבר. שיתוף פעולה זה יכולים להגביר את נראות המותג, להביא תנועה לחנות שלכם, ובסופו של דבר להוביל ליותר מכירות.

3. תוכניות שיווק שותפים:
יישום תוכנית שיווק שותפים יכולים להיות דרך יעילה לשיתוף פעולה עם אנשים או עסקים שמוכנים לקדם את המוצרים או השירותים שלכם בתמורה לעמלה. שותפים יכולים לקדם את חנות המסחר האלקטרוני שלכם בערוצים שונים כגון אתרי האינטרנט, הבלוגים או פלטפורמות המדיה החברתית שלהם. על ידי הצעת עמלה עבור כל מכירה שהם מייצרים, אתם מעודד אותם לקדם את המוצרים שלכם באופן אקטיבי ולהוביל תנועה לחנות שלכם. מודל שותפות זה מאפשר לכם להתחבר לרשת שלהם ולמנף את מאמצי השיווק שלהם כדי להגיע לקהל רחב יותר, ובסופו של דבר להגדיל את הסיכויים שלכם לבצע יותר מכירות.

קידום אתר מסחר היא משימה מורכבת אך מתגמלת. זה דורש גישה אסטרטגית, מאמצים עקביים והבנה עמוקה של השוק והמתחרים. על ידי מינוף אסטרטגיות ספציפיות כגון SEO, Google Ads, Google Shopping פייסבוק שופיניג, קמפיינים רימרקטיניג ושיווק תוכן, אתם יכולים לשפר משמעותית את הנוכחות שלכם באינטרנט ולהגדיל רווחיות. זכרו, זה לא רק למשוך מבקרים אלא להפוך אותם ללקוחות נאמנים. אז, אם נשארתם עד עכשיו תהיו בטוחים כי שיטת העבודה שלנו היא מ-צ-ו-י-נ-ת!!

אנו בעלי הסמכה של Google Partners  בשיווק אתרי מסחר ובעלי ניסיון בתחום עם לקוחות גדולים וותיקים.
זה הזמן שלכם עכשיו להשאיר פרטים ולתאם איתנו שיחה טלפונית – אנחנו כבר מחכים בהתרגשות לשיחה מכם.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader