פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב המקבילה הזולה
של פרסום בטלוויזיה 

האזינו למאמר:

 

פרסום ביוטיוב הפך בשנים האחרונות לחלק משמעותי בפרסום אצל עסקים מסוימים וכמעט כל כמה ימים אנו שומעים על מבוגרים וילדים שעושים כסף מפרסומות ביוטיוב. אז איך העולם הזה עובד? מה התקציבים שהוא דורש? האם זה מתאים גם לעסק שלכם? 

קודם כל, קצת מידע כללי על יוטיוב:

  • היא הרשת החברתית השנייה הכי פופולרית בעולם, המדברת ב-80 שפות שונות ובכך מכסה 95% מאוכלוסיית הגולשים בעולם.
  • 90% מהגולשים הם בגילאי 18-44 אך כמובן יש שם גם צעירים ומבוגרים יותר.
  • 70% מהכניסות ליוטיוב נעשות דרך מובייל.
  • לאדם שצופה במודעה ביוטיוב עם CTA (קריאה לפעולה) עד סופה, יש סיכוי של פי 23 שילחצו על הקריאה לפעולה לעומת אנשים שלא ראו את המודעה ביוטיוב, וגם אם לא השלימו את הצפייה, עדיין יש סיכוי של פי 10 מאלו שלא נחשפו אליה בכלל.

אילו סוגי מודעות
קיימים ביוטיוב?

פורמט המודעה

מיקום

פלטפורמה

מפרטים

מודעות לרשת מדיה 

מודעות לרשת מדיה ביוטיוב

מופיעה מימין לסרטון המוצג ומעל לרשימת הסרטונים המוצעים. בנגנים גדולים יותר ייתכן שהמודעה הזו תופיע מתחת לנגן.

מחשב שולחני

300X250 או 300X60

מודעת שכבת על

מודעת שכבת על יוטיוב

מודעות שכבת-על שקופות למחצה שמופיעות ב-20% התחתונים של הסרטון שלך.

מחשב שולחני

מודעות תמונה או טקסט בגודל 468×60 או 728×90

מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן

מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן יוטיוב

מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן מאפשרות לצופים לדלג על המודעות לאחר חמש שניות, אם הם בוחרים לעשות זאת. מודעות אלו ממוקמות לפני הסרטון הראשי, במהלכו או אחריו.

אם תפעילו את האפשרות הזו, ייתכן שתראו שילוב של מודעות ניתנות לדילוג ומודעות באמפר המוצגות לסירוגין. 

מחשב שולחני, ניידים, טלוויזיה וקונסולות מחירים.

מופעלות בנגן וידאו.

מודעות וידאו שאי אפשר לדלג עליהן

מודעת באמפר ביוטיוב

המשתמשים חייבים לצפות במודעות וידאו שלא ניתן לדלג עליהן לפני שיוכלו לצפות בסרטון שלכם.

מודעות אלו יכולות להופיע לפני הסרטון הראשי, במהלכו או אחריו.

מחשב שולחני ומכשירים ניידים.

מופעלות בנגן וידאו.

נמשכות 15 או 20 שניות, בהתאם לתקנים האזוריים.

מודעות באמפר

מודעת באמפר ביוטיוב

מודעות וידאו שלא ניתן לדלג עליהן באורך של עד 6 שניות. הצופים חייבים לצפות בהן, לפני שיוכלו לצפות בסרטון שלכם.

אם תפעילו את האפשרות הזו, ייתכן שתראו שילוב של מודעות ניתנות לדילוג ומודעות באמפר המוצגות לסירוגין. 

מחשב שולחני ומכשירים ניידים.

מופעלות בנגן וידאו ויכולות להימשך עד 6 שניות

כרטיסים ממומנים

כרטיסים ממומנים ביוטיוב

כרטיסים ממומנים מציגים תוכן שעשוי להיות רלוונטי לסרטון שלכם, כגון מוצרים שמוצגים בסרטון.

צופים יראו טיזר של הכרטיס במשך מספר שניות. הם יוכלו גם ללחוץ על הסמל שבפינה השמאלית של הסרטון כדי לדפדף בכרטיסים.

מחשב שולחני ומכשירים ניידים.

גודלי הכרטיסים משתנים

* מקור- גוגל.

ניתן לחלק את הקמפיינים לשני סוגים:

  • מודעה מסוג תמונה או GIF (אלו שמתאימות לרשת המדיה, כרטיסים ממומנים ומודעות שכבת על).
  • וידאו (המתאימות לקמפיינים שאפשר לדלג עליהם, אלה שאי אפשר ומודעות באמפר).

כמה עולה פרסום ביוטיוב ולפי מה משלמים?

ביוטיוב ניתן לשלם על פי צפיות של מעל 30 שניות בסרטון שלכם או על פי קליקים, תלוי במודעה שתבחרו. המחיר תלוי בקהל היעד שלכם, בתחום הפרסום (כמה תחרות יש בתחום של המוצר או השירות שלכם. המחיר הממוצע לצפייה נע בין פחות מ- 35 אגורות ועד לשקל אחד. לפי המחיר הזה תוכלו פחות או יותר לתכנן את התקציב שלכם. גם הקליקים בדרך כלל לא יקרים ונעים בטווח של כמה עשרות אגורות ולא יותר מכמה שקלים בודדים, תלוי תחום וקהל.

לאיזה עסקים מתאים פרסום ממומן ביוטיוב?

קשה לחשוב על תחום שבו קידום סרטון באינטרנט לא יועיל לעסק. הקאצ' הוא בתקציב של העסק ואילו נכסים קיימים לרשותו. עסק שרוצה לפרסם את עצמו באינטרנט בכלל וביוטיוב בפרט, רצוי ואף חובה שיהיה לו דף נחיתה או אתר אינטרנט שיוכל להפנות אליו.

בנוסף יצירת סרטון באיכות גבוהה יכול לעלות לא מעט כסף, שאמנם יכול להחזיר את ההשקעה אם הוא עובר לידיים נכונות ומקצועיות, אבל לא לכל עסק יש אותו.

האם יש עוד אופציה לפרסם ביוטיוב מבלי להיעזר במערכת של גוגל?

טכנית, כן. קיימים היום אנשים הנקראים "יוטיוברים" אשר יש להם ערוץ ביוטיוב ולמוצלחים שבהם יש כמות יפה של מנויים אשר צופים בכל סרטון חדש שהם מוציאים. אם אתם מצליחים להבין מי קהל היעד של יוטיובר מסוים, תוכלו ליצור איתו קשר ולבקש ממנו לפרסם אתכם תמורת תשלום או תמורת מוצר חינם. שיטה זו מאוד מקובלת אך לא מתאימה לכל שירות או מוצר, התקציב בדרך כלל יהיה גדול יותר מפרסום דרך גוגל וגם קהל היעד של היוטיוברים הוא לא בהכרח מי שאתם מכוונים אליו.

מומלץ להיעזר בשירותיה של סוכנות דיגיטל על מנת לבחור בדרך הטובה ביותר לשווק את הסרטון של העסק שלכם.

רוצים להרעיד את הרשת?

יש לכם סרטון וידאו פגז ורוצים לשתף את העולם? יש לכם סרטון לעסק ולא יודעים איך למנף אותו כדי שיביא לכם רווח?
TOP 10
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader
לוגו WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
השאירו פרטים ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם כדי לקבל יותר מידע מעמיק על העסק והנכסים הדיגיטליים שלכם בכדי להכין לכם הצעת מחיר ותכנית אסטרטגית לשיווק המותאמת לצרכי העסק