פרסום בטיקטוק

טיק טוק לעסקים
כיצד להשתמש ברשת החברתית החדשה?

האזינו למאמר:

אם שמעתם על טיק טוק, הסיכויים הם שנמצאים בחייכם בני נוער. האפליקציה הושקה על ידי החברה הסינית ByteDance בשנת 2016 והיא תוארה כשילוב של Vine, טוויטר ואינסטגרם ומאפשרת ל-500 מיליון המשתמשים החודשיים שלה ליצור סרטוני מוזיקה קצרים ולערוך אותם באמצעות עדשות, פילטרים ותכונות AR.

טיק טוק ידועה במקור כ-Musical.ly והיא נכנסה לתוך החלל שהותירה Vine לאחר עזיבתה בטרם עת ב-2017 והחלה לזכות בתשומת לב של משתמשים צעירים ובעלי עסקים בשל התוכן הקצר והמערב שלה. מעל 40% ממשתמשי האפליקציה נמצאים בגילאי 10-19 והם מהווים את היעד העיקרי אצל מותגים המחפשים את תשומת ליבו החמקמקה של דור ה-Z.

טיק טוק גם אטרקטיבית מכיוון שהיא עדיין ברובה טריטוריה שטרם נחקרה בכל הנוגע לשיווק. האפליקציה רק החלה לחקור פרסום ממומן ומציעה זירה חדשה למשפיעים שילחמו על העמדות המובילות.

עם הפופולריות הצומחת של תוכן מערב, טיק טוק היא הזדמנות לעסקים לפרסם בצורה שאינה מאולצת או לא אמיתית.

פרסום בטיקטוק ווי דו מדיה

כיצד זה עובד

כמו בכל אתר מדיה חברתית, אתם תופיעו ברשימה השחורה אם תגלו שאינכם יודעים מה לעשות או שלא תמלאו אחר החוקים הלא כתובים המגיעים בכל הפלטפורמות החברתיות. השקיעו קצת זמן באפליקציה ותיצרו לעצמכם פרופיל, עקבו אחר משתמשים פופולריים ותתרגלו יצירת תוכן עד שתרגישו שיש לכם ביד מה שיש גם למשתמשים אמיתיים ולאחר שלמדתם את תרבות הפלטפורמה.

"כדי שעסקים יהפכו למצליחים בטיק טוק, הם צריכים קודם כל להיות פעילים בטיק טוק ," כך אומר מייק פרסאד, המנכ"ל של Tinysponsor. "תנו למשתמשים סיבה לעקוב אחריכם".

זכרו כי המפתח כאן הוא אותנטיות – אל תנסו ליצור פרסום בכח אם זה לא הקטע של העסק שלכם. צרו תוכן המתאים למותג שלכם ואשר תורם ליעדים הספציפיים שלכם.

סוגי פרסומות בטיקטוק

טיק טוק תתמוך בכל ארבעת סוגי הפרסומות באפליקציה :תוכן מקומי בפיד, השתלטות של מותג, אתגרי האשטאג ו-.branded lenses  כל אחד מהם תורם למטרה שונה ותהיה לו תוצאה שונה המבוססת על סוג הקמפיין שאתם מריצים.

תוכן מקומי בפיד פועל באופן דומה למודעות הסיפור בסנאפצ'אט או אינטסגרם. הן מופעלות על גבי מסך מלא, ניתן לדלג עליהן וחייבות להיות באורך של 9-15 שניות כמו כל סרטון אחר בטיק טוק. ניתן למדוד את הצלחת הקמפיין באמצעות מעקב אחר ההקלקות, impressions, אחוז ההקלה ומעורבות.

השתלטות של מותג מאפשרת למותג אחד להשתלט על האפליקציה למשך יום אחד ומאפשרת לכם ליצור תמונות, גיפים וסרטונים. אתם יכולים גם להטמיע קישורים לדפי הנחיתה או לאתגרי האשטאג בתוך האפליקציה. כדי למדוד את הצלחת השתלטות המותג, הסתכלו על ה- impressions ואחוז ההקלקה.

הדבר השלישי והפופולרי ביותר שעסקים יכולים לעשות הוא השתלטות על האשטאג, שבו אתם יכולים ליצור האשטאג כאשר היעד הסופי הוא פרס עבור המשתתפים. לדוגמא, Dreamwork Pictures אירחה אתגר האשטאג מצליח שנועד לקדם את התוכנית החדשה בנטפליקס. במהלך האתגר, הסטודיו הזמין משתמשי טיק טוק ליצור סרטון של עצמם רוקדים לשיר הנושא של התוכנית כאשר הם מפרסמים את הסרטון תחת ההאשטאג #SpiritRidingFree. הקמפיין הגיע ליותר מ-34 מיליון משתמשים וצבר יותר מ-2.6 מיליון מעורבות.

זו דוגמא נהדרת של חברה שמכירה בערך של הרצת קמפיין בטיק טוק בהשוואה לפלטפורמה חברתית אחרת מכיוון
ש- Spirit Riding Freeהיא תכנית לילדים ובסיס המשתמשים של טיק טוק הם צעירים מאוד. יש לה בסיס דמוגרפי נהדר עבור הקמפיין וכמו כן סגנון קמפיין המתאים לפלטפורמה.

לסיום, אתם יכולים ליצור branded lenses באמצעות סנאפצ'אט או פילטרים של אינטסגרם אשר משתמשים יכולים ליישם בסרטונים שלהם.

כיצד לנתח את ביצועי הקמפיין באמצעות Insights של טיקטוק

לניתוח ביצועי קמפיין טיקטוק בצורה מקצועית, עליך לנצל את הכלים המתקדמים שמספקת הפלטפורמה. Insights של טיקטוק מאפשרת לך להבין לעומק כיצד הקמפיין הממומן שלך מבוצע. הנה איך ניתן לעשות זאת בצורה חכמה:

  • נתוני ביצועים בסיסיים: עיין בנתונים כמו חשיפה (Impressions), הגעה (Reach), אינטרקציות (Engagement), ו-שיעור המעורבות (Engagement Rate). נתונים אלו יעזרו לך להבין אם המודעות שלך מצליחות להגיע לקהל היעד בצורה הרצויה.
  • זמן צפייה ומעורבות: אם הצופים צופים לאורך זמן במודעות שלך, זה מעיד על תכנים מעניינים. חשוב למדוד את אחוז הצפייה המלאה של המודעות כדי לראות אם יש מקום לשיפור.
  • פילוחים לפי קהלים וגיאוגרפיה: Insights מציעה גם פילוחים של קהלים לפי גיל, מגדר, מיקום גיאוגרפי ותחומי עניין. זהו כלי מצוין לאופטימיזציה של קמפיינים, במיוחד כאשר מדובר בקמפיינים ממומנים בטיקטוק המכוונים לקהלים מגוונים ברחבי העולם.

טיפים ליצירת קריאה לפעולה (CTA) אפקטיבית במודעות טיקטוק

קריאה לפעולה (CTA) נכונה יכולה להיות ההבדל בין קמפיין ממומן מוצלח לבין קמפיין שלא מניב תוצאות. הנה כמה טיפים שיסייעו לך להוציא את המקסימום מה-CTA שלך:

  • היה ישיר וברור: הצופים צריכים לדעת בדיוק מה מצפים מהם לעשות לאחר שצפו במודעה. שימוש במילים כמו "קנה עכשיו", "הירשם" או "למידע נוסף" יכול להניע אותם לפעולה מיידית.
  • פשטות היא המפתח: אל תעמיס את המודעה בהוראות מרובות. ה-CTA צריך להיות פשוט וקל להבנה.
  • מיקום נכון של ה-CTA: כדאי למקם את ה-CTA בסוף המודעה, כך שהצופה יידע בדיוק מה עליו לעשות אחרי הצפייה. אם מדובר בוידאו, תוכל להוסיף כפתור לחיצה שיביא את הצופה לדף המיועד.
  • התאמה לפלטפורמה: קמפיין טיקטוק מבוסס על תוכן דינמי ואינטראקטיבי, ולכן ה-CTA צריך להיות מותאם לפלטפורמה. צור כפתורים או אפקטים שמזמינים את הצופה ללחוץ ולהגיב.

החשיבות של עיצוב גרפי מקצועי במודעות טיקטוק

כשהמדובר בקמפיינים ממומנים בטיקטוק, העיצוב הגרפי משחק תפקיד קרדינלי בהצלחת המודעה. הנה כמה נקודות שחשוב לשים לב אליהן כשמעצבים את המודעות שלך:

  • מושך תשומת לב: הצופה בטיקטוק חשוף למודעות רבות, ולכן חשוב שהמודעה שלך תבלוט בין השאר. צבעים עזים, תמונות ברורות ותנועה אנימטיבית יכולים למשוך את עין הצופה.
  • עיצוב מותאם לפלטפורמה: יש ליצור עיצוב שיתאים לפורמט של טיקטוק. הצופים בטיקטוק מצפים לראות תוכן ויזואלי מעניין ומהיר, לכן יש להימנע מעיצובים מורכבים מדי.
  • שימוש בעימוד ובחירה נכונה של צבעים: השתמש בעימוד נעים לעין שיתמקד במסר המרכזי של המודעה. צבעים בעלי קונטרסט גבוה, כמו כחול, אדום או צהוב, יכולים לעזור להדגיש את המוצר.
  • התאמה למובייל: חשוב להבטיח שהעיצוב ייראה טוב על כל סוגי המכשירים, במיוחד על טלפונים חכמים. הגודל והפרופורציות של האלמנטים הגרפיים חייבים להיות מותאמים לפלטפורמת המובייל.

כיצד להתאים את הקמפיין לקהלים בינלאומיים בטיקטוק

כאשר קמפיין טיקטוק מתפשט לקהלים בינלאומיים, חשוב לשים לב לכמה גורמים שיכולים להשפיע על הצלחת המודעות:

  • הבנת דפוסי ההתנהגות המקומיים: לכל שוק יש את הדינמיקה והעדפות הצרכנים שלו. קמפיינים לטיקטוק צריכים להיות מותאמים להעדפות הללו – החל מגילאים ותחומי עניין ועד צרכים תרבותיים.
  • העדפות תרבותיות: כדאי לוודא שהמודעה לא מכילה סמלים או עיצובים שלא מתאימים לתרבויות מסוימות. לדוגמה, צבעים או סמלים יכולים להיות בעלי קונוטציות שונות בתרבויות שונות, ולכן יש להתאים את העיצוב לפי הקהל.
  • תרגום מדויק: אם אתה פונה לשוק בינלאומי, חשוב להימנע מתרגום אוטומטי של המודעות. השתמש במתרגם מקצועי כדי לוודא שהמסר נשאר ברור ומדויק בכל שפה.
  • זמנים וערוצים: כאשר מדובר בקמפיינים ממומנים בטיקטוק, יש לוודא שהמודעות מופיעות בזמנים המובילים בכל אזור. יש לתכנן את הזמן בצורה כזו שהמודעות יגיעו לקהל בזמן המתאים עבורו.

יצירת תוכן מהנה ונגיש

כפי שציינו קודם ונציין זאת שנית: התוכן הוא המלך וניתן לטעון שבאף מקום אחר הוא לא חשוב יותר כמו בטיק טוק.

בניגוד לפרסום באינטסגרם, טיק טוק דוחה במידה רבה תוכן מלוטש באיכות גבוהה. כמו כן, היא זכתה למוניטין של אפליקציה מזדמנת שבה משתמשים בנוח להביע את עצמם.

"היופי של טיק טוק הוא שזהו חלל יצירתי נגיש," כך אומר פרסאד. "זה אומר שהיא משגשגת במגע של מוזרות ונמנעת מהפקות בסגנון מסחרי כבד."

תנו למעורבות להיות המדריך שלכם ותתעמקו במה שכיף בעסק שלכם. הקפידו כי אתם מבינים באופן ברור את תרבות המותג, הערכים והזהות שלו כדי שמה שתיצרו יהיה כנה ואמיתי למותג שלכם והימנעו מההנחיות הארגוניות הטיפוסיות.

"טיק טוק היא כוורת של רעיונות יצירתיים, מהנים ולעיתים מטורפים ולכן נסו לרכך את טון המותג והצטרפו לקהילה השובבה," כך אומרת מדלין פיטספרטיק, ראש התקשורת הגלובלית בקבוצת Hylink. "הימנעו מרשמיות ונוקשות."

מדוע כדאי לכם לפרסם בטיקטוק

טיק טוק היא חדשה יחסית, בעיקר לעולם העסקי וכתוצאה מכך היא לא רוויה כמו פייסבוק, אינטסגרם וטוויטר.
כמו כן, הרבה יותר זול לפרסם בה מכיוון שעדיין אין בה קהילת משפיענים גדולה, אלא הרבה פחות משתמשים המתחרים על ספונסרים ומיקומי מודעות.

היא גם מאפשרת לכם לגלות אספקטים שונים של העסק שלכם, כמו מה הופך אותו למהנה ומעניין וטיק טוק מספקת את הפלטפורמה שבה אספקטים של הכיף יהיו מבורכים (ויכולים לעזור לכם להרוויח כסף).

יתר על כן, היא עוזרת לכם לקחת את הצעד הראשון והמכריע בשיווק לדור ה-Z, דור שידוע בשמצה בקושי להרשים אותו וזהו דבר שהופך להיות הרבה יותר חשוב ככל שהם משיגים דריסת רגל חזקה יותר בכלכלה.

השיווק לדור החדש הזה לא חייב להיות בלתי אפשרי – פשוט תפגשו אותם במקום שבו הם נמצאים, שחקו על פי החוקים שלהם ותיהנו קצת בזמן שאתם עושים זאת.

סיכום

ביצירת קמפיינים לטיקטוק, עליך להשתמש בכלים שמספקת הפלטפורמה כדי לנתח את ביצועי המודעות, ליצור קריאות לפעולה שמניעות לפעולה, לעצב מודעות בצורה מקצועית, ולוודא שהקמפיין מותאם לקהלים השונים – כולל בינלאומיים. ניהול נכון של קמפיין ממומן בטיקטוק מאפשר להוציא את המקסימום מהפלטפורמה וליצור תוכן שיהיה אפקטיבי, אטרקטיבי ורווחי.

בתור התחלה תיצרו לעצמכם פרופיל, עקבו אחר משתמשים פופולריים ותתרגלו יצירת תוכן עד שתרגישו שיש לכם ביד מה שיש גם למשתמשים אמיתיים ולאחר שלמדתם את תרבות הפלטפורמה התחילו לפרסם…

ישנם ארבע סוגי מודעות בטיקטוק וכל אחד מהם תורם למטרה שונה ותהיה לו תוצאה שונה המבוססת על סוג הקמפיין שאתם מריצים. למידע נוסף כנסו למאמר..

מעל 40% ממשתמשי האפליקציה נמצאים בגילאי 10-19 והם מהווים את היעד העיקרי אצל מותגים המחפשים את תשומת ליבו החמקמקה של דור ה-Z. כנסו למאמר להמשך קריאה…

פרסום בטיקטוק עוזרת לכם לקחת את הצעד הראשון והמכריע בשיווק לדור ה-Z, דור שידוע בשמצה בקושי להרשים אותו וזהו דבר שהופך להיות הרבה יותר חשוב ככל שהם משיגים דריסת רגל חזקה יותר בכלכלה….

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 46 ביקורות
×
js_loader