כיצד למצוא ולהסיר 90% מהונאות ההקלקות ברשת המדיה של גוגל

האזינו למאמר:

תאמינו או לא, הונאת הקלקה בשיווק PPC באמת קיימת.

למרבה הצער, לכל רשת הצגת מודעות בעולם קיימים יש אתר מיקום מזויף המעוצב לרוקן את תקציבי המודעות ממפרסמים תמימים. אתם צריכים להוציא את אותם המיקומים מהקמפיינים שלכם כדי שהכסף שלכם יושקע על הקלקות שעושות משהו עבור העסק!

במאמר נראה לכם כיצד למצוא את  האתרים האחראים למרבית הונאת ההקלקות בקמפיינים של רשת המדיה של גוגל ובנוסף אשתף מספר צעדים קונקרטיים שתוכלו להשתמש בהם כדי להסיר אותם.

מציאת הונאת הקלקה בקמפיינים שלכם
ברשת המדיה של גוגל

כדי למצוא הונאת הקלקות במודעות שאתם משלמים עליהן, לחצו על “Display campaigns” ולאחר מכן על
“Display Network” ולבסוף על "Placements".

כאן תראו את כל האתרים ברשת המדיה של גוגל שהניבו אחד או יותר impressions.

הונאת קליקים בגוגל

כיצד לזהות אתר מזויף

להלן מספר סימנים המראים כי אתר מזויף:

  • תוכן דל ביותר
  • שימוש בתבנית עם מעט התאמה אישית
  • הדומיין נרשם רק לאחרונה

בדרך כלל יש מספר רב של מודעות בכל עמוד

כיצד אתרים מזויפים מצליחים להוציא לפועל הונאת הקלקה?

זו השיטה שבה אתרים אלה עובדים: קודם כל, הם משתמשים בבוטים שמבקרים באתר שלכם כדי שהם יוכלו להפעיל את המודעות השיווקיות שלכם. לאחר מכן, המפעילים של אותם אתרים לא רק לוחצים על המודעות שלכם, אלא שהם משתמשים באנשים ו/או בוטים הממלאים את דפי הנחיתה שלכם כדי לייצר המרות מזויפות.

למה שבוט יטרח כל כך כדי לרשום המרה מזויפת באתר שלכם?

זה מפני שהאלגוריתם האוטומטי של גוגל מקצה אף יותר תנועה לאותם אתרים מזויפים מפני שהוא מאמין כי הם בעלי ביצועים גבוהים. זהו מעגל אכזרי. מה ניתן לעשות?

רעיון להפחתת דואר זבל: אי הכללת מיקומים

החכמה המוסכמת סביב הסרת מיקומי דואר זבל ברשת המדיה של גוגל היא לא להכליל אותם באופן ידני באמצעות הוספתם לרשימת אי הכללה, כפי שניתן לראות בדוגמא הבאה:

אי הכללת מיקומים

הבעיה עם גישה זו שזוהי משימת התאבדות.

אבל גרוע מכך, גם לאחר שעוברים על כל הרשימה ממשיכים להופיע מידי חודש אלפי אתרים מזויפים חדשים בדוח המיקום שלכם. אז מה אתם בעצם צריכים לעשות? להפסיק להשתמש במיקומים אוטומטיים!

במקום לנסות ולא להכליל באופן ידני מיליוני אתרים אקראיים ברשת המדיה של גוגל, זה הרבה יותר פשוט לבחור ידנית מספר מאות או עשרות אתרים שאתם יודעים כי הם אמיתיים, כגון weather.com או cnet.com או techcrunch.com שנחשבים לאתרים לגיטימיים שאנשים באמת מבקרים בהם (כלומר, הם לא מיועדים לתנועת בוטים).

שימוש במיקומים מנוהלים ברשת המדיה של גוגל

כדי לציין במפורש רשימת אתרים שתרצו להציג או לשווק מחדש מודעות, לכו ל-“Display Network” ולחצו על
“Targeting” ולאחר מכן על “Placements” – “Add Multiple Placements” והוסיפו את רשימת האתרים שלכם.
רשימת אתרים להכללה

הערה חשובה: הקפידו לבחור ב-“Target and bid” כדי להבטיח שרק המודעות שלכם יופיעו באתרים שציינתם.

לסיום, הקפידו כי האפשרות “Let AdWords automatically find new customers” אינה מסומנת מכיוון שזו ברירת המחדל שלה. אחרת, גוגל תנסה למצוא באופן אוטומטי המרות על גבי כל אותם אתרים שניסיתם לא להכליל מלכתחילה.

כיצד למצוא רשימה של מיקומים מנוהלים

למתחילים, אל תשתמשו בכלי ה-planner. מדוע? מפני שזהו אינדקס של מיליוני אתרים ברשת המדיה של גוגל וכולל מספר לא מבוטל של אתרים מזויפים!

במקום, תשתמשו בכלי כמו SEMrush כדי לחפש אתרים על פי נושא. הוא מראה את האתרים המקושרים ביותר שנמצאים בסבירות גבוהה להיות אמיתיים מאשר הרשימות שמופיעות ב-Display ad planner.

כיצד להביס בוטים ולהפסיק לשלם על הקלקות מזויפות

אתרי דואר זבל יכולים למשוך הקלקות רבות ולמשוך אותם החוצה מקמפיין המודעות שלכם מפני שהם רושמים המרות מזויפות שהאלגוריתם של גוגל מתגמל על ידי כך שהוא משרת את המודעות שלכם אף יותר.

הפתרון הוא לנסות ולא למקם את פיקסל ההמרות שלכם כהמרה "קלה", כמו בצורת ליד שיכול להיות מזויף בקלות על ידי בוט.

במקום, הפעילו את פיקסל ההמרה שלכם אם אתם בטוחים לחלוטין כי התרחשה המרה אמיתית, לדוגמא, כאשר התרחשה מכירה וגביתם מהלקוח באמצעות כרטיס האשראי שלו.

לסיכום

על ידי כך שנבצע שינוי אחד קטן, אנחנו:

  • נפחית המרות מזויפות ועלויות ב-90%
  • נשפר באופן דרמטי את תפוקת המכירות: המכירות ירדו בשל אובדן הלידים, אבל לאחר מכן החלו לאמץ את השינוי כאשר הבינו שניתן להגיע לאותו מספר מכירות (מכיוון שהן אינן צריכות לרדוף אחרי לידים מזויפים)
  • נקבל הרבה יותר נתונים מדויקים לקמפיין: מדדי הביצועים האמיתיים של הקמפיין היו גרועים יותר ממה שחשבנו (מכיוון שגם אחוז ההקלקה וגם מדדי ההמרה נופחו באופן מלאכותי על ידי בוטים); עם זאת, זה גרם לנו להבין שלמודעות ודפי הנחיתה שלנו היו ביצועים נמוכים ולכן ביצענו גם שם שינויים גדולים.

בצעו את השינויים המתוארים במדריך כדי להבטיח שתקציב המודעות היקר שלכם ישרת את האתרים הטובים (והאמיתיים) ביותר ברשת המודעות!

תמונה של משרד WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader