שאלות נפוצות בנושא ניהול מוניטין באינטרנט

תוכן עניינים

האזינו לכתבה:


ניהול מוניטין מקוון (ORM –Online Reputation Management) נועד בין היתר לשיפור הנוכחות והנראות של המותג שלך ברשת האינטרנט. בעזרת ניהול מוניטין ברשת על ידי אנשי מקצוע מנוסים תוכל ליצור מעין חומת אש דיגיטלית המגנה על הנכס הדיגיטלי החשוב שלך. ניהול מוניטין הפך בתקופה האחרונה לכלי שיווקי חשוב ואפקטיבי המתאים למותגים מוכרים, לארגונים גדולים, לעסקים בכל התחומים, ליזמים, לאנשי עסקים, לפוליטיקאים, למנכ"לים וכו'.

מה זה בדיוק ניהול מוניטין מקוון (ORM)?

ניהול מוניטין באינטרנט הוא כלי שיווקי אפקטיבי שמטרתו לשפר את נראות המותג שלך ברשת ולהדחיק אזכורים שליליים בדפי תוצאות החיפוש ובאתרים מובילים. באמצעות כלי SEO וניהול המוניטין המקוון על ידי מומחים תוכל לקחת שליטה על המידע המופיע עליך ברשת, ולמעשה תוכל להשפיע על לקוחות קיימים ופוטנציאליים ולשפר את הדעה עליך כאדם או את הדעה על העסק והמותג שלך.

ישנם הבדלים משמעותיים בין ניהול מוניטין ברשת ללקוחות ישראלים לבין ניהול מוניטין ללקוחות בארצות הברית, באירופה ובארצות אחרות. בכל מדינה יש להתייחס לחוקים, למדיניות האתרים המקומיים ולדפוסי הגלישה והשימוש באינטרנט. בניהול מוניטין מקוון פועלים בכמה חזיתות במקביל ומדחיקים את האזכורים השליליים בגוגל, במנועי חיפוש אחרים ובפלטפורמות השונות.

מומחים לניהול מוניטין מקוון מחזיקים ידע מקצועי רב ומגוון, עליהם להכיר היטב את האלגוריתמים של מנועי החיפוש בראשם גוגל. במקרים רבים רוב הפעולות שהם יבצעו יהיו הוספת תוכן איכותי בנימה חיובית עליך או על העסק שלך. התוכן החיובי מקודם בכלי SEO שונים ותוך כ-3 עד 6 חודשים ניתן לראות את התוצאות, והאזכורים השליליים בגוגל או במנוע חיפוש יופיעו בדפים אליהם אף אדם לא מגיע.

חשוב להדגיש כי רוב הגולשים באינטרנט המחפשים מדע בגוגל לא מקליקים על תוצאות חיפוש בעמוד השלישי ומטה, רוב הגולשים גם לא מגיעים לעמוד השני. לכן, כאשר מדחיקים את האזכורים השליליים המופיעים עליך לעמוד שלישי ולמטה מכך – הגולשים אינם נחשפים למידע השלילי, המוניטין שלך נשאר חיובי ואינך צריך להתמודד עם ההשלכות של האזכורים השליליים.

איך תנהל את טביעת הרגל הדיגיטלית שלך?

בדיוק כפי שאתה משאיר טביעת רגל כאשר אתה צועד על החול כך כל פעולה שאתה מבצע באינטרנט משאירה חותם. החותם נקרא טביעת רגל דיגיטלית, אך בעוד הטבע יעלים את טביעת הרגל הפיזית, באינטרנט הכול נשאר ומתועד. לאור הפופולריות של הרשתות החברתיות ועקב השימוש ההולך וגובר במנועי החיפוש בפרט ובאינטרנט בכלל – אתה חשוף לאזכורים שליליים מצד גולשים רבים, למשל לקוח מאוכזב או פסק דין שניתן נגדך בבית המשפט.

לכן, אסטרטגיית ניהול מוניטין ברשת מבוססת בין השאר על הפצת מידע חיובי עליך או על המותג שלך. כדאי לדעת כי תחום ה-ORM החל להתפתח כבר בשנות ה-90 של המאה ה-20, אך כיום תחום ניהול המוניטין הפך למצרך מבוקש יותר בגלל ריבוי האזכורים השליליים מצד לקוחות ומתחרים.

בשנים האחרונות חל שינוי במדיניות "הזכות להישכח", במיוחד לאחר החוק שהועבר באיחוד האירופי. באפשרותך לפנות לגוגל או לערוץ מדיה אחר ולדרוש מהארגון להסיר תוכן שלילי שנכתב עליך, כמובן בהתאם להנחיות החוק ולאפשרויות הקיימות.

ניטור ומעקב קבוע אחרי אזכורים שליליים

ניהול מוניטין מקוון דורש ניטור ומעקב קבוע אחרי אזכורים שליליים ברשת. ארגונים ומותגים מובילים הבינו כבר את חשיבות ה-ORM והם מנטרים את התוצאות השליליות כל הזמן כדי לחזק את המותג ולהימנע מפגיעה בתדמית העסק ובתוצאות העסקיות.

מאחר ואינך יכול לשלוט במחשבות ובמקלדת של גולשים אחרים – עליך להקדים תרופה למכה ולעקוב אחרי אזכורים שליליים כדי לטפל בבעיה בזמן אמת ובצורה נכונה ואפקטיבית. אם תזניח את הטיפול באזכורים השליליים, האלגוריתמים ותוכנות המבוססות על בינה מלאכותית יאספו אודות המותג שלך מידע שלילי, המידע עשוי להיות שגוי, אך האזכורים השליליים פוגעים בדירוג שלך במנועי החיפוש ובתדמית העסק, ואתה עלול לסבול מפגיעה משמעותית במכירות.

הפתרון המומלץ עבורך הוא להעסיק מומחים לניהול מוניטין ברשת, כדאי גם לבחור תוכנה מתקדמת המנטרת אזכורים שליליים – כך תוכל לשפר את התדמית שלך או של המותג, ליהנות מנוכחות מרשימה המייצרת עבורך לידים איכותיים ותוכל לשפר את התוצאות העסקיות.

אגב, ניטור, מעקב וטיפול מהיר בבעיות מוניטין ברשת חשוב גם לאדם פרטי, לכן אם אתה מחפש עבודה או אם הגשת מועמדות לתפקיד בכיר – כדאי לך לבדוק אילו אזכורים שליליים קיימים עליך ברשת ולדחוק למטה את התוצאות השליליות.

ככל שתעלה לרשת האינטרנט מידע עדכני וחיובי יותר עליך ועל המותג שלך – תוכל לשלוט בתדמית ובנראות במרחב הדיגיטלי, ובנוסף תוכל להימנע מהבעיות הנלוות לאזכורים שליליים, הן בהיבט האישי והפרטי והן בהיבט העסקי.

מדוע ניהול מוניטין באינטרנט נחוץ עבורך?

בעידן המודרני כולנו מבלים באינטרנט ובמיוחד ברשתות החברתיות, וכל אדם יכול לפרסם תכנים שליליים עליך בקלות ובלי לחשוב פעמיים על הנזק שעשוי להיגרם לך. מאחר והמידע באינטרנט נשמר – עליך להיות זהיר בכל הנוגע לאזכורים שליליים נגדך.

החוקים הקיימים כמעט ואינם מספקים הגנה על מידע שקרי ושגוי באינטרנט, ולמפעילי האתרים השונים אין אחריות משפטית ברוב המקרים על התוכן שגולשים מעלים אצלם. לכן, עליך להקפיד על ניטור אזכורים שליליים ושיפור הנוכחות בדיגיטל. מוניטין חיובי באינטרנט משפר את הנוכחות הווירטואלית שלך ומסייע לך להשיג את היעדים העסקיים ולשפר את המכירות.

איך תוכל לתקן מידע שגוי, מידע ישן ואזכורים שליליים עליך?

באמצעות כלי SEO אפשר לדחוק את האזכורים השליליים במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. אם בדקת מידע שקיים עליך באינטרנט וגילית נתונים ישנים או שגויים באפשרותך לפעול בדרכים שונות בהתאם למדיניות האתרים השונים בהם המידע מופיע. יש פלטפורמות בהן פתחת פרופיל לפני הרבה זמן, פרופיל אישי או עסקי, מן הסתם המידע בפרופיל הישן שאינך משתמש בו אינו מעודכן והנתונים עשויים להשפיע לרעה על המוניטין והתדמית שלך. במקרה זה תוכל לעדכן את המידע המופיע בפרופיל או למחוק את הפרופיל שאינך צריך.

אם איתרת בגוגל מידע שגוי הפוגע בך או מידע המפר את החוק – אתה יכול להגיש בקשה לחברת גוגל כדי להסיר את המידע באופן חוקי. גם בבלוגים ובפורומים שונים יתכן ותגלה מידע שגוי או לא עדכני עליך או על המותג שלך, במקרים אלה אתה יכול לפנות ישירות למנהלי הבלוג או הפורום ולבקש מהם בצורה מכובדת לתקן את המידע המופיע עליך, ברוב המקרים הם ישמחו לעשות זאת.

מידע באתרי חדשות ובאתרי רכילות עשוי לפגוע במוניטין שלך, זהו מצב בעייתי מאחר ואין לך שליטה על המידע ורק במקרים בהם יש לך עילה לתביעת לשון הרע תוכל לפעול בדרכים משפטיות וחוקיות להסרת התוכן מהאתר.

בנוסף, תוכל לדחוק את האזכורים השליליים באמצעות הפצת תוכן איכותי ומקורי לשיפור המוניטין שלך ברשת. כדאי לך להקים פרופיל בלינקדאין, הפרופיל העסקי מבטיח לך מיתוג טוב, חשיפה רחבה ואפשרות לפתח קשרים עסקיים עם ספקים, קולגות בתחום וחברות רלוונטיות לעסק שלך. כמו כן, תוכל לנצל את הפרופיל בלינקדאין כדי להעלות תכנים מקצועיים ולשפר את המיתוג והתדמית שלך ושל העסק.

כדאי לך גם להשקיע בניהול פרופיל עסקי ודינמי ברשתות החברתיות השונות, בעיקר בפייסבוק. כדאי גם להקים ולנהל ערוץ יוטיוב, חשוב להעלות סרטונים מעניינים, להוסיף תוכן אטרקטיבי וליצור קהילת עוקבים. הפרופיל ביוטיוב ישפיע לטובה על הנוכחות הדיגיטלית שלך בגוגל, האתר יקבל דירוג גבוה יותר ותיהנה גם מיותר פניות לעסק ומדחיקת האזכורים השליליים בגוגל.

איך לאתר מידע שקרי או אזכור שלילי ממקור אנונימי?

איתור הזהות של מפיץ מידע שקרי אודותיך עשוי להיות בעייתי ומורכב טכנולוגית. אם יש לך עילה לתביעה תוכל לפנות למשטרה ולהגיש תביעה. מחלקת הסייבר במשטרה יכולה לאתר את כתובת ה-IP ולאתר את האדם המפיץ עליך שקרים או אדם המשתמש בזהות שלך לצורך תרמית ופגיעה בך.

יש גם עורכי דין וחוקרים המתמחים בחקירות סייבר, אך זו הוצאה גבוהה והתהליך עשוי להיות ממושך. לכן, רק במקרים חריגים כדאי להשתמש באופציה זו.

מתי כדאי לפעול בדרכים משפטיות כדי להסיר אזכור שלילי?

במצבים מסוימים אפשר לפנות לעורך דין המתמחה בהגשת תביעות לשון הרע ופגישה בזכויות יוצרים ברשת. חשוב לציין כי אין הרבה עורכי דין המתמחים בנושא זה, זהו תהליך מורכב וממושך המחייב גם השקעה כספית לא מבוטלת, לפיכך כדאי לפעול בדרך משפטית רק במקרים חריגים ומשמעותיים.

לפני הפנייה לעורך דין כדאי לבדוק מול האתר בו מופיע האזכור השלילי האם יש דרך חוקית למחוק ולהסיר את המידע עליך או על המותג שלך. אם גורם כלשהו פוגע בזכויות יוצרים או קניין שלך ברשת האינטרנט ואתה ניזוק מכך – כדאי לפנות לעורך דין מנוסה ולקבל ייעוץ מקצועי כדי להחליט כיצד לפעול.

יש גם עורכי דין וחוקרים המתמחים בחקירות סייבר, אך זו הוצאה גבוהה והתהליך עשוי להיות ממושך. לכן, רק במקרים חריגים כדאי להשתמש באופציה זו.

האם אפשר להחליף תמונה הפוגעת במיתוג העסק שלך?

מתחרים או לקוחות מאוכזבים עלולים לנקום בך ולהעלות תמונות שאינן מחמיאות ועשויות לגרום לפגיעה קשה בתדמית המותג שלך. אחת הדוגמאות הנפוצות לתמה פוגענית היא הפצת תמונה אירוטית וקישור שלה לאתרי פורנו. לא תמיד כדאי לפנות לאתר עצמו מאחר והנושא יופץ ברבים והתמונה הפוגענית תזכה לעניין ציבורי רחב. במצב כזה עדיף להעלות תמונות איכותיות ועדכניות שלך או תמונות מהעסק כדי לדחוק את התמונה הפוגענית והבעייתית מטה בתוצאות החיפוש.

איך תוכל להפוך את העסק למותג מוכר באינטרנט?

אנשים ועסקים רבים סובלים מפגיעה משמעותית במוניטין שלהם ברשת האינטרנט, יש לכך השלכות רבות ומשמעותיות עבורך. לכן, חשוב לבצע ניטור ומעקב באינטרנט בתדירות גבוהה יחסית כדי לאתר את האזכורים השליליים במהירות ובזמן אמת. ככל שתגלה את האזכור השלילי מהר יותר תוכל לטפל בבעיה תוך זמן קצר ולהימנע מפגיעה במותג.

יש חברות פרסום דיגיטלי המתמחות במיתוג וניהול מוניטין ברשת האינטרנט. חשוב לגבש אסטרטגיה שיווקית לשיפור המיתוג והמוניטין, ובעזרת כלי SEO בשילוב פרסום ממומן, הפצת תכנים איכותיים וחיוביים ובאמצעות פעולות נוספות תוכל להפוך את העסק למותג מוכר ומוביל בתחומו, כך גם תשפר את התוצאות העסקיות.

מיתוג לבד או בעזרת אנשי המקצוע?

בין אם תבחר לבצע מיתוג בשיטות עשה זאת בעצמך ובין אם תבחר לפנות לאנשי המקצוע – עליך להיות שותף פעיל בתהליך מיתוג העסק ואין להשאיר את הפעולה רק לאחרים. הידע שרכשת וצברת יכול לסייע לך להפוך למותג מנצח ומוכר, וכדי לחסוך עלויות כדאי גם לך ללמוד כלים שיווקיים לניהול מוניטין באינטרנט.

הכלים העיקריים ליצירת מותג ברשת הם הפצת תכנים איכותיים ובעלי ערך לגולשים, דחיקת אזכורים שליליים, בניית נכסים דיגיטליים, פרסום ממומן, קידום אתרים אורגני בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים בהתאם לצורך, פעילות ברשתות החברתיות ועוד. כמו כן, מומלץ לפתוח פרופיל בלינקדאין ובשירות החינמי גוגל לעסק שלי, כדאי גם לגייס את הלקוחות המרוצים ולבקש מה לכתוב חוות דעת חיוביות על המותג שלך.

הכתבה באדיבות פרסונאס מדיה – החברה המובילה לניהול מוניטין מקוון.

תמונה של משרד WEDOMEDIA
לא יודעים איך להתחיל?
תנו לנו לעשות את העבודה!
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 30 ביקורות
×
js_loader